17 days left to spend in beautiful Cymru... - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu 17 days left to spend in beautiful Cymru... - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

17 days left to spend in beautiful Cymru...

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

20 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Toen ik op mijn blog keek en zag dat de laatste geschreven was op vrijdag 13 mei dacht ik: WAT?! Is de week NU AL voorbij? …ik heb de afgelopen week niet zo gek veel gedaan, maar het is toch wel echt heel snel voorbij gevlogen. Ik hoef in ieder geval nog maar 17 dagen, en op de 18de dag vertrek ik, en over 19 dagen ben ik alweer thuis!

Zaterdag 14 mei stonden Chepstow en Tintern op de planning: Chepstow Castle & Tintern Abbey. Helaas heb ik me voor deze trip verslapen, en ben ik uiteindelijk niet gegaan omdat niemand mij terug kon sms’en met de buslijnen + tijden(ik kon het niet vinden) omdat ze geen beltegoed meer hadden! Ik balen! Ik had zelf ook niet genoeg beltegoed meer om te bellen, maar ik heb 300 gratis sms’jes tot 23 mei… jammer, helaas, maar het mocht de pret niet bederven! Eigenlijk wel… want ik heb die middag alleen maar Bones afleveringen zitten kijken. Zit alweer bijna in seizoen 6! En dat binnen 1 maand! Die avond was wel wat leuker. Ik geef normaal helemaal niks om het Eurovisie Songfestival, en de laatste keer dat ik het keek was toen Lordi de winnaar werd (dat zegt wel iets denk ik), maar ik heb nu ’t nu toch echt weer een keer gezien. Via de live stream heb ik me in ieder geval weten te vermaken en dat was erg goed te combineren met een msn-gesprek met Dennis xD. Oftewel: veel commentaar leveren over de vriendjespolitiek, dat sommige landen nooit in de finale hadden moeten staan, en dat sommige landen naar onze mening niet eens bij Europa horen (ook al is het eigenlijk wel zo). Toen alle optredens geweest waren ben ik naar de bar gegaan en hebben we de uitslag etc. daar gekeken. Er hing in ieder geval een erg gezellige sfeer in de bar, en het allerleukste was de reactie op het feit dat Ierland de UK maar 6 punten had gegeven, terwijl de UK de 12 punten aan Ierland gaf! Ik heb me in ieder geval kapot gelachen om de reacties van die gekke Britten. :P

De overige dagen bestonden voornamelijk uit erg veel slapen, series kijken, en internetten. Ik vind het erg jammer dat de andere internationale studenten hier niet zo van de cultuur en natuur zijn. Die gaan liever naar een grote stad om te winkelen dan dat ze de zee, rotsen of bergen opzoeken. Ik in ieder geval niet, en dat geldt ook voor Kévin, Nicolas en Alexandre! :D We gaan morgen (zaterdagochtend) om 6:30 met de taxi naar Newport en van daaruit door naar Cardiff om de auto op te halen, en dan begint de roadtrip! We hebben vandaag wat dingen zitten plannen, en ik denk dat het erg gezellig gaat worden! Ik baal er wel van dat Lisa en Eugenia niet meer meegaan, maar die hebben hun essays te lang uitgesteld en konden daardoor toch niet mee. De eerste dag gaan we in ieder geval al naar de waterval en reizen we zo ver mogelijk naar het noorden as possible. We moeten nog even kijken wat we precies gaan bezichtigen, maar dat komt wel goed. Het nadeel is wel dat we de eerste nacht in de auto gaan slapen omdat de jongens geld willen besparen en we geen idee hebben waar we ongeveer willen zitten op dag 1. Dag 2 staat Snowdon (de hoogste berg in Wales) in Snowdonia National Park op het programma. We gaan de berg op klimmen! :D Ik heb er al zin in! Die nacht verblijven we in ieder geval wel in een hostel en kunnen we lekker uitrusten. De laatste dag vertrekken we weer vroeg (we proberen elke dag rond 6u/7u ’s ochtends wakker te worden om weer verder te gaan); we rijden via de westkust en de zuidkust terug (onderweg nog wat rotsen, steden en kastelen bezoeken!), en hopen we maandagavond de auto weer af te zetten in Cardiff. Ik moet nog effe kijken of ik me dan in de auto klaar kan maken voor ‘clubbing’, want enkele internationale studenten gaan die avond naar Cardiff omdat het daar dan studenten avond is! Club Oceana in Cardiff schijnt erg populair te zijn, en ’t is gewoon iets wat op mijn to do-list staat.

Nog maar 17 dagen hier in de UK......... Ik wil nog steeds naar Bath (volgende week waarschijnlijk), Penarth, Barry, Swansea, Tenby, Pembroke en Oxford. Ga ik het redden? Ik heb geen idee wanneer, hoe of wat… en dan ook nog de roadtrip met Jos en wat anderen naar Edinburgh (en omstreken). Oh jee. Ik vraag me echt af waarom ik bepaalde dingen niet gewoon aan het begin heb bezocht? Het is misschien nog mogelijk om Pembroke en Tenby op de maandagmiddag te doen, maar ik denk niet dat die mogelijkheid er echt is. Wat mij betreft slaan we the Isle of Anglessey maar over... op naar the south! Oh well...

Vandaag (ja, ik zeg vandaag omdat het al erg laat is en ik zo in bed m'n boekje ga lezen) ga ik met Mai, Emma, Eugenia en Lisa W naar Cardiff voor een May Ball jurk! Het komt al erg dichtbij, en als ik een May Ball jurk kan vinden ga ik er naartoe. Ik wil het zo graag en het is hier op de campus: kermis, bands, silent disco, bbq, veel shows, een limo en weet ik veel wat nog meer!

Goed. Het idee is er in ieder geval al om volgend jaar in de meivakantie effe een paar daagjes terug naar Wales te gaan, en als Roy besluit om ook mee te gaan maken we er een combinatie-trip van: Wales en Ierland! Ik ben benieuwd…
De eerstvolgende blog komt dinsdag met een verslag van de eerste (korte maar volgeplande) roadtrip! :D

Tot blogs, liefs, en hwyl!
xx Cil

  • 20 Mei 2011 - 06:32

    Mam :

    het was weer spannend goede reis en kijk uit
    veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 41084

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: