UPDATE! Laptop en ijs... huh, ijs? Ja, ijs! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu UPDATE! Laptop en ijs... huh, ijs? Ja, ijs! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

UPDATE! Laptop en ijs... huh, ijs? Ja, ijs!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

13 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Anderhalve week geen updates van mij… sorry! Ben eigenlijk de hele tijd wel druk geweest met van alles en nog wat. Er is dus veel te vertellen, en mij kennende kan ik het toch niet kort houden dus pak er maar weer een koppie koffie (of thee!) bij.

Vorige week woensdag (2 maart) heb ik de hele middag in de IT suite gezeten, waar Denzel mij op kwam halen na zijn lessen omdat hij me zou helpen met verhuizen! Ik had die ochtend/middag alles al ingepakt en de kamer gepoetst. Ik hoefde alleen nog maar al mijn spullen te verhuizen naar kamer 1244, Llantarnum Halls. Yep! Daar woon ik nu: ik moet zeggen dat het me ERG goed bevalt! De huisgenoten zijn super tof (wel jammer dat er elk weekend 3 naar huis gaan waardoor Alice en ik maar met z’n tweeën zijn), het matras ligt veel beter dan mijn vorige, maar voor wat hoort wat. De verwarming op mijn kamer schijnt niet te werken, dus ik houd mezelf warm met thee, dichte gordijntjes om de kou buiten te houden, door geen pyjama dagjes te houden, en het nemen van een super hete douche! Die douche is ook een beetje kaput, want de douchekop valt helemaal uit elkaar. Vergelijk de douchekop met een boomstam. Als je de stam van bovenaf bekijkt zie je de jaarringen. Mijn douchekop valt in zulk soort lagen uit elkaar. Het hele geval wordt in ieder geval bij elkaar gehouden door de schroef die los zit! Het heeft mij er in ieder geval niet van weerhouden om een warme douche te nemen, en dat op de manier zoals ik het in Nederland ook deed: minimaal 30 minuten onder de douche staan! Aan het begin was het wel zwaar irritant omdat die douchekop er dan uitviel en het leek alsof je onder een waterval stond, maar mijn pogingen om het elke keer terug te duwen heeft geholpen! Ik ben wel benieuwd hoe lang dit blijft…

Maar goed. Ik dwaal veel te makkelijk af dus ik ga het proberen chronologisch te houden. Die avond heb ik samen met Denzel gegeten, en toen we de afwas hadden gedaan was het alweer half 9! Hij terug naar zijn kamer… ik snel omgekleed en hop naar de bar! Karaoke avond? Dus niet! Pfff… ik weet niet meer wie me dat verteld heeft maar ik heb geen microfoons gezien. We zijn die avond weer met de groep uit geweest naar Delilah’s en het was op zich wel oke, maar het is geen club waar je de hele avond zoet mee bent. De muziek varieert heel erg wat betreft ouderwets en nieuw. Muziekstijl is vooral hip hop / R&B / rap / pop (top40 UK). Ik heb helemaal niks tegen die muziekstijlen, maar wat mij betreft hoeven ze een nummer maar één keer voorbij te laten komen. Ik wil niet weten hoe vaak ik het nummer S&M van Rihanna wel niet gehoord heb op één avond. En dat in één club tussen 23:30 en 1:30. We zijn dan ook rond half 2 ’s nachts vertrokken uit Delilah’s: een aantal meiden ging toen terug naar Caerleon, en ik ging met de rest mee naar Revolutions. Toen ik daar binnenkwam kwam er meteen een brede grijns op mijn gezicht: rock music! Dat was de week ervoor wel anders, maar ik heb me daar toch nog zo’n 45 minuten weten te vermaken met o.a. Guns ’n Roses. Ik weet nog dat ik die nacht rond half 3 ’s nachts weer terug was op m’n kamer; maar goed ook want ik had donderdagochtend om 9 uur les!

Ik heb al iets verteld over het vak Bilingualism. Op donderdag had ik een eerstejaars vak genaamd ‘Learning Difficulties and Disabilities’. We zitten daar maar met 7 mensen in totaal (inclusief mezelf), dus het was een klein en gezellig groepje. De module is erg interessant… maar het was nuttiger geweest als ik de pabo had gedaan. We hebben het vooral gehad over ‘visual impairment’: hoe zit het oog in elkaar (in het Nederlands wist ik het wel, maar die Engelse termen: DAMN!), hoe werkt het oog, welke verschillende vormen van slechtziend zijn heb je (tunnelvisie etc.). We hebben het gehad over het signaleren van slechtziendheid bij kinderen en hoe de oogtesten in elkaar zitten. De focus was vooral op het signaleren, en we werkten dan met verschillende casussen waarin verschillende situaties beschreven waren. Elke keer kinders van 3-10 jaar oud. Eerlijk gezegd interesseer ik me daar totaal niet voor, maar wie weet kan ik het gebruiken zodra ik weer ga lesgeven; ik kreeg immers ook pas op mijn 17de een bril – het idee dat IK een bril nodig had ontstond doordat ik op de HAN wat vaker achterin zat, en ik in mijn eerste jaar voor het eerst elke dag met de trein moest en dacht: oh, ik moet toch wel ERG dichtbij het bord komen om het te kunnen lezen terwijl anderen het al veel eerder konden zien. Op de middelbare school zaten mijn vrienden en ik eigenlijk altijd vooraan in de klas, dus ik wist van niets! Goed… terug naar vorige week. Deze module wordt vooral gegeven door gastdocenten/gastsprekers. De module tutor zal alleen de eindopdrachten beoordelen. Toen ik vroeg wat de eindopdracht was zei één van de meiden dat ze een boekje had gekregen die ze aan mij moest geven. Ik schrok toen ik de opdracht ‘Case Study’ zag. Ik heb hier geen stage, dus hoe kan ik die opdracht doen!? Het was namelijk best uitgebreid waarin je een hele psychische analyse moet doen bij een kind van je stage. De andere opdracht was een essay, maar die heb ik later pas doorgelezen. Ik wilde toch even de module docent spreken, en na de les hebben twee klasgenoten me laten zien waar haar kantoor zit. Ze vertelde me toen dat ze daar al rekening mee gehouden had, en ze had blijkbaar speciaal voor mij al een aangepaste opdracht gemaakt. Ik hoef voor dat vak alleen maar een essay te schrijven van 4000 woorden. Ik weet niet meer wat ik de rest van die dag gedaan heb, maar ik heb waarschijnlijk in de keuken in het hoofdgebouw gegeten, en ’s avonds waarschijnlijk in de bar gezeten.

Vrijdagochtend had ik weer een module: Behaviour Management. Dit vind ik echt het leukst! We hadden het over ADHD – we hebben het onderwerp helemaal uitgediept en ik heb de brave student uitgehangen en ALLES overgenomen (en veel extra aantekeningen gemaakt). De andere studenten (dit is overigens dezelfde groep als op dinsdag) namen niet alles over, maar zij hadden er een boek bij. Ik hoef geen boeken aan te schaffen omdat we alles in de bibliotheek hebben: Cilla blij. Voor dit vak moeten we wederom een essay maken, maar moeten we ook een presentatie geven. Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar daar kom ik volgende week vast wel achter als we de docent eindelijk weer zien. Vorige week en afgelopen vrijdag hebben we namelijk les gehad van Sally. Anyway, vrijdagmiddag: Jos vertrok naar Nederland voor carnaval, en ik ben naar de IT suite gegaan. Tussendoor samen gegeten met de ladies, en In ieder geval zat ik die avond na de bar weer in de IT suite op facebook te kijken, en toen zag ik dat mijn nieuwe huisgenoten me gevonden hadden en wilden toevoegen op facebook. Ze waren blijkbaar bezorgd omdat ze me helemaal niet gezien hadden op donderdag en vrijdag. Ze dachten dat ik woensdagnacht helemaal niet meer was thuisgekomen omdat ze de deur niet hadden gehoord (deze probeer ik namelijk altijd zachtjes dicht te doen). Er was een enorme facebook discussie gaande en er kwam vanalles voorbij over spoken en weet ik veel wat nog meer! Ik heb in ieder geval gelachen en gezegd dat ik beide dagen op het hoofdgebouw had doorgebracht met andere Erasmusstudenten. Heb toen meteen maar even een berichtje gedaan dat ik de volgende dag (zaterdag) naar Bristol zou gaan met de groep, dus ze zouden me wederom niet zoveel zien, maar blijkbaar gaan 3 van de 4 andere meiden dus naar huis tijdens de weekenden.

Zaterdag: Bristol. We vertrokken ’s ochtends rond een uur of 10, en we waren tussen 11 en kwart over 11 in Bristol. Het is ongeveer een half uur met de trein. Michaela kwam met het idee om te gaan onderhandelen met de treinkaartjes, maar toen kwamen we erachter dat we ook groepskorting konden krijgen! In plaats van zo’n 12 pond per persoon, hebben we ongeveer 5 pond per persoon betaald voor een retourkaartje. Toen we op het perron in Newport stonden zagen we dat de trein van 10:15 ong. een kwartier vertraging had, dus we hadden de trein om 10:30 in plaats van 10:45. Toen we eenmaal in de trein zaten realiseerden we ons dat op de Facebook wall van de Erasmusgroep stond dat we om 10:45 de trein zouden nemen en dat Marine natuurlijk niet wist dat we een trein eerder hadden genomen! We waren haar helemaal vergeten! Ze woont namelijk niet op de campus, maar in Opal (dat is de accommodatie vestiging in Newport dichtbij de City Campus). We hebben haar toen gebeld en uitgelegd waarom we haar niet om half 11 bij de ingang hadden getroffen. Ze zou de eerstvolgende trein nemen en zou ons dan in Bristol opzoeken. Eenmaal in Bristol hebben we over de markt gelopen (die overigens ERG schattig was met allemaal smalle paden en leuke kraampjes en winkeltjes), daar ergens op een ‘terrasje’ gezeten (gewoon een picknicktafel) en een ‘magic marshmellow hot chocolate’ gedronken, en Rachel en ik vonden het idee van een warm croissantje met ham en kaas wel een goed idee. Het resultaat van het eten was niet helemaal zoals we verwacht hadden: ik heb uiteindelijk alleen het croissantje opgegeten. Zonde van die 3 pond… ik hoopte dat het al OP het croissantje zou zitten en dat de kaas gesmolten was. Helaas was dit dus niet het geval en was de ham ook erg dik. Geen fan hiero! Daarna zijn we naar de Mall (winkelcentrum – speciaal een vertaling voor mams) gegaan waar we midden in een modeshow terecht kwamen! We hebben hier nog even naar staan kijken, maar zijn toen de winkels afgegaan. Rond 1 uur ’s middags kwam Marine ons eindelijk tegemoet lopen – die had blijkbaar wat meer problemen met vertragingen waardoor ze pas later kwam. We zijn toen opgesplitst in 2 groepen: een klein groepje wilde met de city tour bus Bristol verkennen (hier hebben ze wel spijt van gehad want ze werden allemaal ziek – griepje!), de andere groep (waar ik bij zat) ging de stad in om zelf op verkenningstocht te gaan. Lisa, Orianna en ik zijn op een gegeven moment gaan winkelen, terwijl de rest echt leuke en interessante dingen heeft gezien. Ik vind het wel jammer dat ik dit allemaal niet gezien heb, maar ik had geen camera bij me en mezelf kennende wil ik dan overal foto’s van maken. Nadeel was dat mijn geheugenkaart op de camera vol was en ik geen zin had om foto’s en video’s te verwijderen. De Primark in Bristol is echt ontzettend groot, en we hebben daar toch zeker 3 uur rondgelopen. We hadden nog niks van de anderen gehoord, en we hadden best wel honger, dus zijn we bij de McDonald’s beland. I know: slecht, maar we hadden honger en dat was het dichtstbij. Onderweg naar de McDonald’s stonden ze ook nog gratis scheermesjes uit te delen – en alles wat gratis is pakken we natuurlijk aan! Wesley, zodra ik thuis kom mag je ‘m van mij hebben! Helaas kregen we rond 5 uur een belletje van Rachel met de mededeling dat we rond half 6 zouden meeten voor het avondeten: oeps! Wij hadden helemaal geen honger meer! Zij zijn uiteindelijk geëindigd bij een Japans restaurant (ik was dus toch blij dat ik al gegeten had). Doe mij maar Chinees eten, dat Japanse gedoe lustte ik allemaal niet! Na het eten zijn we terug naar Newport/Caerleon gegaan, en hebben Lisa en ik ’s avonds rond 9 uur nog effe 3 pizza’s in de oven gegooid. We zijn rond kwart voor 10 met een klein groepje naar een pub in Caerleon gegaan. Dat was serieus de eerste pub die ik hier gezien heb! Moet wel zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar de bar op de campus: lekker dichtbij, goedkoop drinken, gezellig personeel (gewone studenten), en veel gezellige mensen waarvan ik er veel ken! Toen we terug kwamen van de pub ben ik nog even naar IT gegaan.

Die zondag heb ik soort van verkloot. Ik werd pas om 4 uur ’s middags wakker, heb me gedoucht, en ben rond 6 uur maar naar de keuken in het hoofdgebouw gegaan voor wat gezelschap. Daar heb ik samen met Lisa en Georg gegeten en kwam ik erachter dat zij om 5 uur hadden afgesproken in de bar! Lisa vroeg namelijk waarom ik er niet was, en toen zei ik dat ik van niets wist. Lisa zei dat het vanaf 1 uur vanmiddag al op Facebook stond, maarja, ik had geen laptop dus ik kan niet op facebook. Overdag is de IT suite altijd BOMVOL, dus daar zit ik alleen ’s avonds. Ik had dus de hele meeting voor Londen gemist! Lisa zei dat ze me hadden willen bellen, maar ze dachten dat ik niet mee wilde! Ik had namelijk ‘nee’ geantwoord op Facebook op de vraag wie er mee zou gaan met de bus op vrijdag. Omdat ik niet met DIE bus mee kon dachten ze dat ik helemaal niet mee zou gaan! :-/ Ik heb toen gekeken voor een bus op zaterdag, en aan Michaela gevraagd hoe het zat met het boeken van de hostel, maar ik kon geen wijzigingen aanbrengen voor alleen mijzelf: ik had nog in het vrije bed bij hun gekund, maar dan had ik alsnog voor 2 nachten moeten betalen ondanks dat ik er maar 1 zou zijn: DAAG! Mooi niet. Ik ga wel naar Londen als het wat warmer en mooier weer is in april of mei.
Zondagavond weer in de bar gezeten, maar het was niet zo bijzonder. Wel kreeg ik de vraag van Damien wanneer ik een keer zou koken, en toen ik antwoordde met: whenever you want me to, zei hij dat ik morgen wel voor de groep mocht koken. Dus… Maandag ben ik met Eugenia naar de stad gegaan om boodschappen te doen, en toen we terug kwamen rond een uur of half 2 zijn we naar de Main Hall gegaan op ons gebouw: het was ‘Healthy Campus Week’. Op maandag was er een markt in de Main Hall waar gratis sandwiches werden uitgedeeld, gratis smoothies, gratis proef samples van weet ik veel wat, gratis milkshakes en gratis hoofdmassages! Er was echt vanalles te zien en er was voorlichting over vanalles en nogwat. Eenmaal terug boven heb ik geluncht met Lisa en Kevin, en ben ik daarna met Lisa naar Caerleon gegaan om even te wandelen. Het was namelijk super mooi weer! We hebben daar bij The Lodge gezeten en een warme chocolademelk gedronken. Zeker een plekje waar ik wel een keer terug zou komen. We waren rond half 7 weer terug op de campus, ik heb toen de boodschapjes gepakt en ben naar de keuken gegaan in het hoofdgebouw om te beginnen met koken. Het werd spaghetti met bolognesesaus! Maar wel de bolognesesaus volgens recept van m’n moeder! Die potjes hier vind ik echt niks… bah! Ik was eerst bang dat het zou mislukken, maar toen het eenmaal klaar was was het ook echt goed! Ik was niet de enige die dat vond, want Benjamin en Damien hebben toch wel twee keer (heel wat!) opgeschept. Ik ga het zeker nog een keer doen, want ik heb hier nog iets liggen voor de saus om het volgens mam’s recept te kunnen maken. Voor één persoon is dat veel te veel, dus ik kook dan liever voor een groter groepje mensen. We hebben het totaalbedrag dan ook door 8 gedeeld en zo heeft iedereen mij 1 pond gegeven. Uiteindelijk hadden we helemaal niks over, want Kévin besloot om de hele pan maar leeg te schrapen! Haha het was zeker goed gelukt. Iedereen heeft zijn eigen afwas gedaan, en omdat Kévin de laatste was mocht hij de pannen en de rest van de keuken doen. Die avond zaten we wederom in de bar, en toen ik na de tijd bij IT zat dacht ik: dit is voorlopig de laatste avond dat ik bij IT zit! Want… op dinsdag zou Jos terug komen en zou ik dan eindelijk mijn nieuwe laptop krijgen!

Dinsdagochtend heb ik in ieder geval rustig aan gedaan met ontbijten en ben ik rond 10 voor 1 naar het Kegie gebouw gelopen voor mijn les. Bilingualism… Pfoe dit was toch echt wel pittig vandaag! We moesten de folders die we door moesten lezen als huiswerk nu helemaal gaan analyseren en weet ik veel wat nog meer! We kregen een vrij lastige opdracht en zelfs de Welshe meisjes snapten het niet! Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maar ik vond het toch echt wel lastig. De tijd is wel echt voorbij gevlogen zeg! Want het lijkt nog maar gister… na de les ben ik meteen naar het hoofdgebouw gegaan om te zien of Jos al terug was, maar ik zag niks. Toen ben ik maar naar IT gegaan, en rond een uur of half 5 kwamen Kira en Lisa bij IT binnen en zeiden ze dat Jos al terug was! Ik dus super snel naar boven en toen ik in de keuken kwam zat hij daar al met z’n nieuwe laptop! Haha die laptop van Jos was ook raar aan het doen dus heeft ‘ie ook een nieuwe gekocht. Toen ik vroeg hoe laat hij terug was, bleek dat ik hem waarschijnlijk NET was misgelopen, hij was 5 minuten later boven geweest dan ik. Ik mijn nieuwe laptop natuurlijk meteen aanzetten daar en kijken wat er zoal op stond. Ik was haast vergeten dat m’n moeder er ook wat kleding bij had gestopt: YAY! Haha ik had achteraf veel te weinig kleding meegenomen. Op zich kun je dat hier ook wel kopen, maar dit scheelt me ook weer wat geld. Ik heb toen samen met Jos gegeten omdat hij per ongeluk veeeeel te veel had gemaakt. Ik heb de afwas gedaan, en na wat kletsen ben ik terug naar m’n kamer gegaan. Die avond heb ik dan ook – eindelijk – na een lange tijd weer op Skype gezeten met mams en Mike. Ik ben ’s avonds nog effe naar de bar geweest, maar was ook weer op tijd terug.

Woensdag… kort samen gevat: uitgeslapen, ontbeten, hele dag met de laptop bezig geweest; nieuwe dingen installeren etc., ’s avonds verjaardagsfeestje van Benjamin, en toen de birthdayboy zijn eigen feestje verlaten had om te gaan stappen zijn wij naar de bar gegaan. Toen de bar dicht ging zijn Kévin, Jerome, Lennie, Benjamin (niet de birthdayboy, de andere Benjamin) en ik naar boven gegaan en vond Kévin het nodig om Mai wakker te maken. Waarom? No idea. Kévin en Jerome hadden honger, dus besloot Kévin om de pasta van Damien te gebruiken. Kévin zei dat ie zijn eigen pasta dan wel aan Damien zou geven, maarja, toch wel lullig want ik denk dat iedereen hier wel weet hoe dol de Franse jongens hier op pasta’s zijn… haha. Victor en Damien eten volgens mij alleen maar pasta’s en pizza. Ik ben er die nacht in ieder geval wel achter gekomen dat ik de combinatie pasta + ketchup nog niet eens ZO slecht vind. Beter dan die vieze saus uit die potjes die ik hier heb! Ik wil morgen dan ook zeker langs Asda om wat meer dingen te kopen. Sinds ik mijn laptop hier heb kook ik eigenlijk alleen maar hier (in de luxe keuken ^^) in mijn eigen flat. Ik ben er dan ook achter gekomen dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel essentiële boodschappen heb als ik dacht: I need more! Het wordt ook tijd dat ik een groter bord koop en een vergiet. Elke keer m.b.v. de deksel het water afgieten is ook een ramp. Vooral met rijst… dat was gister namelijk zelfs zo zwaar mislukt (het is me nog nooit overkomen dat het mislukte om RIJST te maken), dat ik uiteindelijk maar een pizza in de oven heb gedaan.

Donderdag was niet zo bijzonder… ik heb weer les gehad in de ochtend, ’s middags voor de laptop gezeten en ’s avonds maar weer zitten Skypen. Na het Skypen naar de bar geweest, maar er waren niet zoveel mensen omdat het merendeel van de groep naar Londen zou gaan vrijdagochtend.
Vrijdag had ik me verslapen voor de les… ik werd om 09:05 wakker (de les begon om 09:00), dus ik heb me super snel in m’n kleren gehesen, portemonnee (met student ID card! Anders kom ik mijn flat niet in) gepakt, sleutels gepakt, en op naar de les! Om 09:15 kwam ik binnen, en wat bleek? Ze had alleen nog maar ‘Autism’ op het bord geschreven. Meer niet. Ik blij: ik wil namelijk niks missen! Ik ga waarschijnlijk met de presentatie van Alice, Sophie en weet ik het met wie nog meer meedoen en dat gaat over Autisme. Sally had een vergadering, dus in plaats van 12 uur stopten we om half 11 al! Dit vond ik wel jammer… nu moeten we de meeste informatie alsnog opzoeken op het internet! Ach ja, maakt niet uit. We verzinnen vast wel iets! Na de les heb ik nog even met Alice lopen kletsen, en kwam ik erachter dat ze op maandag Welsh hebben. Dit leek me wel interessant, dus ik heb voor maandag (morgen) om half 2 met hun afgesproken. Het duurt maar 1 uurtje, en ik heb volgens mij toch geen boeiende dingen te doen. Ik vraag gewoon of ik erbij mag! Kan ik meteen zien hoe dat gaat… Daarna ben ik terug gegaan naar m’n kamer en heb ik geprobeerd om The King’s Speech af te kijken. Jarno had deze namelijk al op mijn laptop voor me gezet, en ik had al 3 keer geprobeerd om de film te kijken maar elke keer viel ik in slaap! Deze keer weer… Rond 2 uur ging de wekker en heb ik me klaargemaakt voor badminton. Ik had namelijk om 15:00 met Damien afgesproken om te gaan badmintonnen. Ik heb niet gewonnen, maar ik heb hem wel alle hoeken van het veld laten zien! …ik vind het wel mooi klinken als die Franse jongens lopen te vloeken in het Frans. “PUTAIN! PUTAIN!!!” Op het laatst hebben we gewoon heen en weer gespeeld, en toen heb ik mijn bril maar effe opgezet om te zien of het dan beter zou gaan. Ja hoor.. MET bril sloeg ik wel wat meer raak. Zonder bril is mijn hand-oog coördinatie niet zo geweldig. Ach ja, eenmaal terug op de kamer heb ik mijn douche weten te fixen en heb ik er toch echt zo’n 45 minuten onder gestaan! Heerlijk! Vooral als je verwarming niet werkt…

Na het douchen heb ik wat pasta gekookt, en ben ik naar de bar gegaan. Er was blijkbaar één of andere DJ. Toen ik aan Thijs vroeg waarom er in godsnaam een DJ was met klote muziek wat de hele tijd hetzelfde klonk, zei hij dat het een nieuw idee van de baas was. Vanaf nu komt er ELKE vrijdagavond een DJ: jippie. Niet dus… we hebben nog effe gekletst en rond 11 uur had ik het wel gezien. ’s Avonds lekker filmpje gekeken en toen slapen!

Gister (zaterdag ja) werd ik wakker om half 4 ’s middags! Wat een schaamte… ik heb toen maar gedoucht, gegeten en toen maar weer wat video’s bewerkt. ’s Avonds was er om 9 uur NIEMAND in de bar! Ik ben toen naar de keuken gegaan, en toen Jerome, Damien, Victor en Laurence naar de bar gingen ben ik maar meegegaan. Daar was Lennie er ook. Toen effe later Margeaux en Annaïg kwamen werd het nog gezelliger dus dat zat wel goed. ’s Avonds nog effe een aflevering van The Mentalist gekeken met Jerome, Margeaux en Annaïg, en daarna weer naar m’n kamer. Filmpjes en series gekeken, en toen slapen.

Vandaag wederom laat wakker, maar kreeg ook de verdrietige mededeling dat mijn oom vandaag was overleden. Het contact was al niet zo goed meer, maar het is toch m’n moeder’s broer en ik vind het toch wel rot dat ik er niet bij kan zijn. Ik houd het beeld wat ik nu van hem heb liever voor me, want ik heb toch te veel begrafenissen en crematies meegemaakt waardoor ik weet dat ik er nooit een leuk gevoel aan overhoud nadat ik iemand op die manier voor het laatst heb gezien.
De plannen voor vanavond? Zo effe de afwas doen, en dan zien we wel verder… ik heb echt nog GEEN idee. Ik wil wel vroeg naar bed, want dan kan ik morgen op een normale tijd opstaan. ’s Ochtends wat boodschapjes doen zodat ik in ieder geval ’s middags naar ‘Welsh’ kan. Daarna maar effe bij de German girls checken hoe het in Londen was.

Ik heb besloten om mijn blogs toch wat vaker bij te gaan houden; in ieder geval één blog per week minimaal, of gewoon wanneer ik iets leuks heb gedaan en erover wil vertellen. Dat zorgt sowieso voor kortere blogs. Dit was namelijk wel een erg lange, maar ook een erg saaie blog.

Oh nog één klein dingetje. Anders snappen jullie de titel natuurlijk niet! Ik had al eerder genoemd dat die Britten hier volgens mij dromen van de zomer. Die meisjes met hun blote benen en korte jurkjes enzo… nou, dat niet alleen! Ik heb hier elke dag een ijsco kar op de parkeerplaats staan! Serieus! Ongeveer elke dag komt het busje hier langs om ijs te verkopen. Op zich niks mis mee, maar er gaan toch echt heel veel studenten op af! Het geluid is echt TE irritant… de volgende keer als ik hem vanuit de verte al hoor aankomen zal ik er ook een filmpje van maken… irritant ding!

Ik heb inmiddels ALLE foto’s en video’s online staan:
Foto’s: https://picasaweb.google.com/p.j.a.aalbers

Video’s:
Heenreis part I: http://www.youtube.com/watch?v=PfBtmaa44Ko
Heenreis part II: http://www.youtube.com/watch?v=lcwTXzlh__I
Orientation event: http://www.youtube.com/watch?v=OkGkEQ0iJLo
Cardiff: http://www.youtube.com/watch?v=u8nqk3GNrcs

Tot blogs!

Liefs,
Cil

  • 14 Maart 2011 - 08:02

    Mam :

    mooi verhaal mooi dat het nu goed gaat geniet ervan groeten mam

  • 14 Maart 2011 - 11:40

    Renate Naomi Tessa:

    Hoi je hebt er weer erg mooi geschreven. en zo te lezen vermaak jij je wel. Ik denk dat ik tessa maar naar je toe stuur want die wil wel elke dag een ijsje en of het koud is maakt niet uit.
    Nou veel studieplezier en wat leuke studieonderwerpen.
    Groetjes Renate

  • 17 Maart 2011 - 10:55

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,

    Glad you paid attention in your British Culture class-:)! You knowing everthing St David's day is similar to French people telling you it's 'Koninginnedag', isn't it? Bilingualism, behaviour management , learning difficulties and Welsh, sounds like an interesting programme! And....a new computer! Enjoy, greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 41110

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: