"What's your favourite scary movie?" Blijft leuk! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu "What's your favourite scary movie?" Blijft leuk! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

"What's your favourite scary movie?" Blijft leuk!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Anderhalve week geleden mijn laatste update, en eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin om een blog te schrijven. Ik doe het lekker toch om zo het schrijven van mijn essays nog effe uit te stellen. Het wordt overigens een korte blog omdat ik toch écht aan die essays moet gaan werken. Aangezien ik iets te veel last heb van uitstel gedrag, hoor ik het graag als iemand daar iets tegen heeft.

Die laatste 2 dagen voor mijn vertrek hier heb ik niet zo bijzonder nuttig doorgebracht. Donderdagavond voor vertrek in de SU bar “How to train your dragon” gezien. Ook al heb ik niks met animatiefilms, en zat ik tijdens het begin v.d. film (75% that is) niet op te letten, moet ik toch zeggen dat ik het einde wel gezien heb. Op een gegeven moment had ik m’n aandacht erbij toen het arme draakje gevangen werd door de boze viking vader! Na de film moesten we afscheid nemen van iedereen hier, want 3 dames gingen 2 weken lang backpacken in Ierland (ze komen morgen terug), en de het merendeel v.d. rest ging voor de volle 3 weken terug naar huis. Toen ik terug kwam op m’n kamer heb ik mijn presentatie nog 1 keer doorgenomen en heb ik kaartjes gemaakt met daarop mijn tekst. Dit is iets wat ik nooit heb gedaan voor een presentatie op school/uni in NL, maar ik vond het toch verdomd goed werken voor mezelf! We kregen daar ook nog complimenten voor van onze docent. Ik moet trouwens zeggen, dit heb ik overigens al vaker gehoord/gelezen van anderen, die presentation skills mag nog wel aan gewerkt worden hier! Pfff! Het eerste groepje heeft letterlijk alles voorgelezen, en ook alle tekst letterlijk op de PowerPoint gepleurd. De docent vond het dan ook een prachtige presentatie… nou, wat prachtig! Ik heb er ook niks van onthouden of meegekregen omdat het gewoon doodsaai was. Dit was overigens het geval voor het merendeel v.d. presentaties. Letterlijke tekst op de (erg saaie) slides, geen contact met het publiek doordat alles letterlijk voorgelezen werd, niks interactiefs… slaapverwekkend gewoon! We begonnen ’s ochtends om 9 uur en we waren ’s middags om 1 uur een keer klaar! Elke presentatie duurde ongeveer 15 minuten en die van mijn groepje was pas om kwart over 12. Goed… na de presentaties ben ik snel naar m’n kamer gegaan om m’n stuff te dumpen en hebben Mai en ik om kwart over 1 de bus gepakt en zijn we op de trein naar Cardiff gestapt. Heerlijk middagje gewinkeld, en toen ik terug op m’n kamer was ben ik als een blok in slaap gevallen. Helaas, want het was de laatste avond dat de bar open was en ik wilde nog een warme chocolademelk (starbucks!) kopen…

Zaterdag was ERG saai. Ik ben met Kévin en Victor Newport in geweest omdat zij CV’s aan het uitdelen waren (die zijn op zoek naar een baantje en Kévin heeft er zelfs 1 bij de McDonald’s afgegeven xD), en ik wilde op cadeautjes jacht. Uiteindelijk ben ik niet geslaagd.. en toen ik terug op m’n kamer kwam ben ik maar begonnen met inpakken. Die avond heb ik nog effe een film gekeken met Mai, Nicolas en Alex… en ze bleven dan ook zitten tot 3 uur ’s nachts omdat ik tegen die tijd naar Jos zou gaan om de spullen in de auto te laden ^^. Alex heeft geholpen om mijn reistas naar beneden te dragen… en na wat knuffels met Mai ben ik dan toch de auto in gestapt: final destination NEDERLAND!

Ik had nog nooit eerder in een vliegtuig gezeten, laat staan dat ik op een vliegveld was geweest! Lekker spannend dus… Bristol Airport. Jos zei dat het maar een klein vliegveld was… maarja voor mij was dit al groot (totdat ik op Schiphol kwam!). De sukkel die ik was… ik had een schaar in mijn etui zitten en de etui zat in mijn handbagage. Je kan het vast al raden… de schaar werd weggegooid en ik moest vervolgens opnieuw helemaal gecontroleerd worden. Ik moest zelfs m’n laarzen en sokken uit doen! Na dat ook eens meegemaakt te hebben en lang gewacht te hebben op het vliegveld, konden we dan eindelijk de kleine Cityhopper in! Het stelde op zich niet zoveel voor, dat vliegen, maar ik had me toch effe flink wat pijn in dat vliegtuig! Last van m’n rechter kaak, rechter oor en ook nog eens die druk in m’n hoofd… gezellige boel was dat! Eenmaal geland op Schiphol hadden we binnen een kwartier onze bagage en werd ik opgewacht door mams, m’n broertje en m’n oom die gereden had. De terugreis ging best snel en toen ik thuis kwam was de hond ook helemaal blij! Ik heb mijn broertje kennis laten maken met Cadbury Creme Eggs en die kon er dan ook niet meer van afblijven! Een broodje kroket als lunch, maar die avond geen frietje mayo met snacks, maar gewoon gekookte aardappels met kapucijners en spekjes, en lekker lang met het hondje gewandeld! Ik vond het erg fijn om weer thuis te zijn, maar het was wel effe raar. Ik heb de hele week in Nederland vooral gewinkeld, in de zon gelegen (ben goed bruin geworden! :D) en veel met het hondje gelopen. Ook heb ik samen met Mike nog effe een terrasje gepakt in Arnhem en toen Scream 4 gekeken. Na Scream 4 nog effe een grap uitgehaald met Tim aangezien ik wist dat hij naar die film ging xD De smsjes kwamen overigens niet van mijn telefoon maar van die van Mike! xD Ook had ik dinsdag een meeting met de advocaat vanwege dat gedoe met m’n baas, en daarna lekker met mam gewinkeld in ‘t winkelcentrum Kronenburg. Ik heb ergens in de loop van die week ook nog een nieuwe camera besteld die de volgende dag al in huis was! Dat had ik echt effe nodig want die kwaliteit van die Kodak camera was echt crap… mijn broertje was daarentegen wel blij toen ‘ie hoorde dat ‘ie een camera van me kreeg (Kodakje ja). Ik heb in ieder geval de week in NL goed doorgebracht…

De week ging veel te snel voorbij, maarja is dat niet altijd het geval als je plezier hebt? Die vrijdag waren we 3 uur te vroeg op Schiphol (om half 6 al – boarden begon pas om 20:25) aangezien Jos en ik met het OV gingen en tja, je weet het maar nooit met de NS… eenmaal daar maar meteen ingecheckt, bagage afgegeven en hop naar boven om iets te eten. Wat een verrassing, het werd de McDonald’s (die fritessaus daar is gewoon veel beter dan de andere sausjes die je hier krijgt). Deze vlucht ging overigens veel beter dan de vlucht naar Amsterdam… ik had nergens last van! Toen ik ’s avonds weer op m’n kamer kwam bedacht ik me hoe stil het hier was… ik was helemaal alleen in mijn flat en ik heb hier geen hond die bij mijn stoel zit te janken om weer eens lekker te gaan wandelen… dat was de eerste keer dat er een dipje ontstond, maar die was alweer snel voorbij want ik ben die avond vroeg naar bed gegaan, en de volgende dag heb ik samen met Mai doorgebracht. Best sneu… Mai vertelde al hoe erg ze zich verveeld had die week daarvoor. Ik werd dan ook overladen met knuffels en de tekst “I MISSED YOU!” Ze was nog blijer toen ze het pakje thee zag die ik voor d’r had meegenomen uit Nederland… ze vond die Turkish Apple erg lekker, dus besloot ik om maar wat voor d’r mee te nemen want die thee hier in de UK vind ik echt niks…

Sinds ik hier weer ben heb ik eigenlijk niet zoveel uitgevoerd behalve het kijken van ‘Bones’ – een nieuwe verslaving. Ik vond het altijd al wel leuk maar op TV kon ik dat nooit elke week kijken. Ik had op een gegeven moment geen idee meer in welk seizoen ze zaten… dus ik had in NL alle 6 seizoenen gedownload en ben nu al goed op weg: S02ep4. Ik ben nu overigens weer goed aan het uitstellen met dat essay, want ik ga zo eerst koken/eten (eten met een Bones aflevering – erg smakelijk, NOT, but I don’t care). Daarna ga ik toch echt aan het werk met stuff voor Uni, want dit is de lijst:

Behaviour management essay: deadline 6 mei, 3000 woorden
Bilingualism essay: deadline 13 mei, 3000 woorden
Understanding Learning Difficulties and Disabilities essay: deadline 13 mei, 4000 woorden.

Dat wordt nog even flink doorwerken! Geen blogs meer tot minimaal 2 v.d. 3 essays af zijn!

Overigens… het was hier erg zonnig de afgelopen dagen… maar volgens mij zit er toch wat regen aan te komen! Laat die wolkjes maar naar Nederland gaan want ik las al dat er al erg vaak code rood is afgegeven vanwege droogte! Geen BBQ meer mam!

Tot blogs!
Xx Cil

  • 26 April 2011 - 17:19

    Anrien:

    Leuk geschreven Priscilla! :) lekker lijkt me dat, om even een weekje thuis te zijn, maar kan me voorstellen dat het dan weer slikken is om weer naar Engeland te gaan hoor.

    sterkte met je essays!

  • 26 April 2011 - 18:09

    Danielle:

    ben ik blij dat mijn essays maar 1500 woorden hoeven te zijn! :P Vele succes ermee!!

  • 27 April 2011 - 08:46

    Mam :

    het was weer een leuk verhaal maar je moet ook je essays maken groetjes en knuffel van amy

  • 30 April 2011 - 03:03

    Priscilla Aalbers:

    Haha nou! Goed nieuws! Het essay van 4000 woorden is af en ik heb er wel 4386 woorden ingepropt! Zit dus net onder de grens....

    Ik heb al wat research gedaan naar het Behaviour essay dus dat wil ik ook dit weekend (in ieder geval voor woensdag) af maken!

  • 09 Mei 2011 - 11:20

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,

    'Home Hopping' is rapidly becoming a serious hobby for most students -:)!

    greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 41114

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: