1 verrassing, 2 bezoekers, en 3 dozen! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu 1 verrassing, 2 bezoekers, en 3 dozen! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

1 verrassing, 2 bezoekers, en 3 dozen!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

31 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

De titel is misschien een beetje vaag, maar het wordt allemaal uitgelegd! :) Ik heb overigens ook een nieuw leerdoel: 'Ik kan mijn blogs zo kort mogelijk houden.'

Eens zien of dat gaat lukken!

Het afgelopen weekend in 1 woord? Saai. Yep. Zaterdag was vooral slapen + relaxen. 's Avonds kwamen John en Kira onverwachts langs toen ik al aan het eten zat. Die avond ben ik effe naar de bar geweest, karaoke gedaan, en daarna zijn we naar de keuken in het hoofdgebouw gegaan voor wat 'drankspelletjes' (ik heb vals gespeeld: ik heb alleen sprite gedronken). De halve fles sprite was helaas wel snel leeg toen Damien 'm per ongeluk omgooide en die halve fles over mij heen kwam. Maarja, meneer was te lui om de vloer daarna schoon te maken dus je wil niet weten hoe plakkerig dat de volgende dag zou worden..... Op een gegeven moment kwam Jos boos de keuken in met z'n honkbalknuppel. Iedereen wist wel dat Jos het als grapje bedoelde, behalve Rachel. Haha die was helemaal scared to death! :P We zijn daarna dan ook maar weg gegaan omdat het toen best wel awkward werd. Blijkbaar hadden ze hem vrijdagnacht (waar ik niet bij was) ook al wakker gehouden ofzo..... Toen ik terug kwam op m'n kamer heb ik maar even de gemiste X-Factor aflevering ingehaald. :) 's Nachts werd ik overigens wel plotseling wakker door 1 of andere gekke griet die in mijn blok op de deur van flat 5 (1 verdieping omhoog) zat te bonken en 'LET ME IN!!!' zat te krijsen. Ik hoorde achteraf van Thiro (die in Q-block woont - vlak bij mij), dat die meid daar niet eens woonde! Ze kwam blijkbaar wel vaker daar over de vloer omdat het d'r vrienden zijn of zoiets.. ik weet het niet precies maar ik kon er niet door slapen!

Zondag kort samengevat: wakker worden, douchen, Sainsbury's met Jos, tosti's eten met Jos, blijven hangen/kletsen met Eugenia.. en de rest van de dag was niet bijzonder genoeg voor mij om te onthouden! :) Overigens heb ik nog wel kunnen lachen om 3 meiden die ineens op het grasveld tegenover mijn blok stonden... verkleed als 3 dozen. Zie foto op mijn picasa website (ja, ik heb stiekem foto's door mijn raam gemaakt). Trust me, je hebt echt geen link nodig. Als je de foto ziet herken je meteen '3 dozen'.

Maandag was saai en niet bijzonder... dinsdag evenmin. Ik werd wakker, zette mijn laptop aan en kwam erachter dat ik geen les had 's middags! Yippeeee... dus moest ik iets anders verzinnen voor die middag. Het leuke is dat je hier EIGENLIJK niet mag downloaden, dus heb ik via 1 van de Ierse meiden hier een website gevonden! :) Het is 't zeker waard om hier op te kijken! Films zijn van goede kwaliteit en er staan er best veel op die je kunt zien zonder er een account voor aan te hoeven maken. http://freemovieonline.co.uk/

Dus, woensdag -gisteren- was WEL leuk! Waarom? Omdat Marijn en Didi langs kwamen! :D Ik had 's ochtends mijn kamer opgeruimd zodat er ruimte was voor Marijn, en had de girls om half 2 opgepikt en we zijn toen met de bus terug naar Caerleon gegaan. Daar heb ik Marijn bij onze main reception op de uni ingeschreven... Didi moest nog even wachten tot Jos terug kwam van het hele Varsity gebeuren. Even snel een korte tour gegeven langs de belangrijke punten: students' union gedeelte; oftewel de shop, de toiletten, de bar, zitgedeelte en de route naar de ensuite gebouwen... :P Wat begon als een depressieve regenachtige ochtend/halve middag, werd later in de middag toch nog zonnig! ^^ Goed begin dus! Na de korte tour langs de Students' Union hebben we het metropool Caerleon bezocht. Eerst naar de romeinse baden, het postkantoor, het museum en vervolgens het amphitheatre. Het museum was saai, de romeinse baden waren op zich wel mooi om te zien, maar het bleek mooier te zijn in Bath, dus Marijn en Didi waren minder impressed dan ik. :P Het amphitheatre is altijd een leuke speeltuin, dus daar hebben we ons ook wel even weten te vermaken.

Eenmaal terug op de campus (rond 6 uur), hebben we wat te drinken bij de bar gescoord (dit hebben we overigens opgedronken in de lounge ruimte, NIET in de bar zelf... want daar was een belangrijke world cup wedstrijd aan de gang op het grote scherm: India vs. Pakistan. Ik kan in ieder geval zeggen dat het trouwe supporters zijn die hard kunnen juichen). Toen Jos terug was zijn we uit eten gegaan bij pub 'Ye Olde Bull', en daar hebben we allemaal ong. 5/6 pond per persoon uitgegeven aan een drankje + een hoofdgerecht. Mijn portemonnee kon het in ieder geval aan!

Terug op de campus hebben we onze kamers maar even 'slaapklaar' gemaakt voor de meiden, en zijn we naar de bar gegaan voor, jawel, KARAOKE! We waren alle 4 lekker actief bezig met het zingen, en op een gegeven moment wisten we gewoon niet meer welk liedje we moesten doen. Het hoogtepunt was toch wel
"Sweet Child O'Mine" -ahem- waar Marijn en ik op een gegeven moment in het Nederlands verder zongen. Natuurlijk konden Jos en ik het ook niet laten om Bon Jovi's "It's My Life" te zingen na onze gezellige heenreis met de Glee versie van dit liedje op repeat.

Ik ben ook nog lekker creatief geweest! Jullie kennen vast wel het liedje 'Hey there Delilah' van The Plain White T's? Mijn versie: Hey there Delilah's what's it like in Newport city......... want de club waar we 's avonds heen zouden gaan heet Delilah's. Ook al zei ik dat ik nooit meer naar Revolutions wilde, zijn we daar toch weer geëindigd en hebben we daar de meeste schik gehad. We hebben ook erg veel foto's gemaakt, en die van mij staan in ieder geval al allemaal online op mijn picasaweb: https://picasaweb.google.com/p.j.a.aalbers/LovelyTimesAbroad# , die van Marijn komen ook wel een keer online te staan. Video's ga ik vandaag mee aan de slag! Dus die verschijnen vanmiddag/vanavond op YouTube! :)

De les van vanochtend was saaaaaaaaai, en toen ik terug kwam lag er een leuk briefje van Marijn op m'n bureau! :) Ben stiekem wel jaloers dat ze over 2 weken alweer terug naar NL gaan (definitief), en dat ik maar heel even terug ga en daarna nog 6 weken te gaan heb. Het valt op zich wel mee, en het leven hier bevalt me wel... erg goed zelfs, maar ik mis mijn vaste routines een beetje: hondje uitlaten, boodschappen doen met mams, de sportschool met Renske... en lots more! :)

Oh, wacht... wat stond daar nou? Yep! Ik ga over 2 weken terug naar Nederland. Jos en ik hebben het er gister kort over gehad, en we hebben net een retour vlucht terug geboekt. SURPRISE! 17 april t/m 22 april ben ik in Nederland! We vertrekken zondagochtend ZEER vroeg om 6 uur ofzo al uit Bristol, en we vliegen volgens mij op vrijdagavond (vroeg of laat, weet niet meer) weer terug vanuit Amsterdam. Ben benieuwd hoe ik die dagen ga doorbrengen. Ik denk dat ik ook zeker niet de volle 2 weken van mijn paasvakantie in Nederland moet doorbrengen, want dan zijn er 2 mogelijkheden:
1) ik wil niet meer terug naar Wales... OF
2) ik heb het helemaal gehad in Nederland en ik wil na 1 week alweer terug. Denk niet dat het deze optie is, maar wie weet! Het bevalt me hier ECHT heel goed. :)

On a sidenote: HAPPY BIRTHDAY toegewenst aan Erna en Anita! Ik wilde jullie wel feliciteren, maar dat doe ik dan maar even op deze manier. :)

Goed, dat was het weer voor nu. Mam: hier nogmaals mijn adres zoals je 'm op moet schrijven.. MAAK GEEN SPELFOUTEN!!!! Vooral ook niet in LLANTARNUM :P

Priscilla Aalbers
1244 Llantarnum Halls of Residence
University of Wales, Newport
Caerleon Campus, Lodge Road
NEWPORT, NP18 3QT


Mijn UK telefoonnummer is trouwens 0044 752 722 0608

Tot blogs! xx

  • 31 Maart 2011 - 16:08

    Wess :

    hoi cilla
    klein genoeg en alvast tot 17 april maar wij skypen wel met elkaar
    xxx wess

  • 31 Maart 2011 - 17:12

    Erna:

    Hey Cil, wat lief dat je nog aan onze verjaardagen denkt. Ik heb weer genoten van je reisverslag. Je zou er straks zo een boekwerkje van kunnen maken. Je geeft een heel realistisch beeld weer, vol humor. Is auteur niet iets voor je? haha.

  • 31 Maart 2011 - 21:47

    Marijn:

    Heey Priscilla!!

    Nogmaals, het was eerrrrug gezellig in Wales! En ik ben dan weer jaloers op jullie super campus ;) Jij houdt die tijd wel vol hoor!!! Veel plezier komende weken!

    xxx

  • 01 April 2011 - 21:18

    Anita:

    Hee Cilla, dank je dat je aan onze verjaardagen denkt. Met mijn verjaardag hadden we het nog over jou, dat je zo boeiend schrijft. Ik ben benieuwd hoe je het weer in Nederland vindt.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons allen.

  • 07 April 2011 - 11:34

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,

    Hope you have an interesting lesson now and then! They can't be boring all the time, can they? By the way, do you happen to know if Jos has a blog?

    greetz, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 41106

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: