Hay-on-Wye en nog veeeeeeeeeeel meer! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu Hay-on-Wye en nog veeeeeeeeeeel meer! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

Hay-on-Wye en nog veeeeeeeeeeel meer!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

09 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

We zijn al bijna een weekje verder en ik heb nog niet zoveel aan mijn laatste essay ‘Bilingualism’ gedaan. Ik zit bijna op de 300 woorden en er is nog flink wat te gaan…

Woensdag heb ik mijn laatste blog ingezonden en het is tijd voor een nieuwe (korte) blog! Woensdagavond kwam Mike hier en zijn we met een klein groepje internationale studenten uit geweest bij Revolutions. Benjamin was echt TE dronken – wat op zich wel grappig was – en ik heb als ‘jaws with camera’ natuurlijk meteen de video kwaliteit van mijn nieuwe camera uitgetest! Zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=5LCm8Bx3AaM

Woensdag was in ieder geval een lange avond in Revolutions die we hebben afgesloten met een frietje bij de Yummies die ik niet zo yummie vond… Donderdagmiddag zijn we naar Newport geweest en heb ik Mike daar maar effe rondgeleid. Mike heeft in ieder geval flink wat boeken aangeschaft in Newport… maar ja hij kon niet alles kopen wat ‘ie wilde aangezien we nog naar Hay-on-Wye zouden gaan. Na een lunch bij de McDonald’s hadden we ’s avonds in ieder geval niet meer zo’n honger en hebben we de avond in de bar doorgebracht. Vrijdag een zonnig middagje Caerleon (Roman baths & amphitheatre) en ’s avonds uit eten bij een Indian restaurant in Newport samen met Lisa W, Eugenia, Benjamin A, Jos en Mike. Het was de eerste keer dat ik Indian food gegeten heb, en ik denk dat het ook de laatste keer was… ik heb mijn bord leeg gegeten maar ik vond het niet bepaald super. En het was duur! Goed… ’s avonds lekker door de regen naar de bar, en in de tussentijd ook nog even security lastig vallen met vragen over Hay-on-Wye.

Zaterdag was het dan zo ver… Hay-on-Wye. Het is een klein plaatsje in het (midden) oosten van Wales en het ligt tegen de Engelse grens aan in een noordelijk deel van het Brecon Beacons National Park. Het plaatsje staat bekend om het grote aantal tweedehands boekenwinkeltjes, maar de omgeving was ook prachtig. Lisa W, Alex, Mike en ik zijn ’s ochtends om 9:20 met de taxi naar Newport gegaan. Volgens het internet zou het een mooie zonnige dag worden, maar buiten regende het toch echt pijpenstelen. Gezellig! Toen we na zo’n 3 uur reizen eindelijk in Hay-on-Wye waren heb ik het tot 3 uur met Mike vol gehouden om boekenwinkels af te gaan… daarna ben ik samen met Lisa en Alex de omgeving gaan verkennen. Het is echt een prachtig dorpje met een mooie omgeving, maar we hadden niet genoeg tijd meer om alles te bekijken. We MOESTEN namelijk om 16:45 de bus terug hebben, anders hadden we een taxi terug naar Hereford moeten nemen en dat zou echt te duur zijn geweest. We hadden om 16:20 afgesproken bij de bushalte want je weet het maar nooit met die bussen hier… maar Mike kwam er om 16:30 pas een keer aanwaggelen met z’n nieuwe boeken. Meneer kwam er dan ook op het laatste moment pas achter dat ‘ie z’n portemonnee kwijt was. Hij terug rennen naar de boekenwinkel waar ‘ie het laatst geweest was…. Komen we z’n portemonnee alsnog tegen in zijn tas, dus ging Lisa hem achterna. Gelukkig waren ze op tijd terug en kwam de bus er net aanrijden (ik was verbaasd! Stipt op tijd! 16:45!) en maakte Mike z’n volgende fout: treinkaartje laten zien i.p.v. z’n buskaartje. Achteraf ook wel goed dat ‘ie dat deed, want daardoor wist de chauffeur dat we een trein moesten halen dus reed ie lekker door! Lisa, Alex en ik zijn in ieder geval van plan om binnenkort een keer een auto te huren en die omgeving nog eens te gaan verkennen! We hebben namelijk erg veel interessante dingen op de kaart zien staan die we niet gezien hebben. Eén van die dingen is King Arthur’s stone… Ook al is het maar een steen… ik wil het toch zien en ermee op de foto!

Zondagochtend ging Mike alweer weg met zo'n 25 a 30 boeken, en ik had geen zin om op te staan dus ik heb nog effe door geslapen tot half 3 ‘s middags. Dat slaappatroon van mij wil hier maar niet veranderen! Erg irritant! Anyway… ik ben gister even naar de bibliotheek geweest om wat nieuwe boeken op te zoeken en vervolgens heb ik de Manchester United – Chelsea voetbalmatch gekeken in de bar samen met wat anderen. Tijdens de pauze een chicken burger gehaald en ik had de rest van de dag niet meer zo’n zin om avondeten klaar te maken. Vandaag is eigenlijk ook erg saai… werd rond half 2 wakker, heb daarna mijn Behaviour Management opdracht ingeleverd en nu zit ik hier…

Dat inleveren van die opdrachten gaat overigens heel anders dan wat ik gewend ben! Ik moest de opdracht vrijdag al inleveren via ‘Turnitin’ (programma dat nagaat of je plagiaat gepleegd had), en mijn ‘originaliteitsscore’ was 14%. Ik vond het erg laag, maar het bolletje was in ieder geval groen dus dat betekende dat het goed was. Ik heb voor de zekerheid toch maar even wat navraag gedaan, en wat bleek: 14% is juist super goed! Je moet tussen de 15 en 25 hebben voor de juiste balans, maar hoe lager hoe beter. Nu nog afwachten wat de docent zelf over mijn essay te zeggen heeft. Ik moest het vandaag ook nog op papier inleveren, en dat ging ook via een apart systeem! Ik moest ervoor naar het TJ Webley gebouw (dat is het gebouw waar het hoofd van educatie en weet ik veel wat gevestigd is), en daar moest ik een formulier invullen met de code van de module, docent, module naam, mijn eigen studentennummer en daar moest mijn opdracht in. Bij de balie kreeg je er dan een stempel op, en kreeg je het bonnetje met je naam+studentennummer, modulenaam en assignment titel terug met ook daarop een datum stempel. Dat is zeg maar het bewijs dat je de opdracht hebt ingeleverd. Wat mij betreft een fijn systeem aangezien je zo altijd bewijs hebt dat je de opdracht hebt ingeleverd. Misschien een idee om dit ook zo op de HAN in te voeren? Gewoon bij de receptie en dan een bonnetje krijgen voor je opdracht… en die leggen het dan in de postvakjes van de docenten. Ik vind het een prima idee! :P

Goed… het wordt tijd dat ik eens aan de slag ga. Eerst een Bones aflevering en iets te eten, daarna aan het werk. Vanavond waarschijnlijk effe kijken wie er in de bar is, en dan na de korte pauze in de bar weer aan het werk. Ik vind het een prima planning.

Overigens realiseerde ik me laatst dat mijn avonturen in Wales er alweer bijna op zitten! Over precies 5 weken ben ik namelijk alweer thuis. Ik kom rond 11/12/13 juni namelijk weer thuis; de exacte datum weet ik nog niet aangezien we de boot nog moeten boeken. De tijd gaat zo snel! Het lijkt nog maar gister dat ik hier onwennig in m’n eentje zat en iedereen nog moest leren kennen. Er zijn nog zoveel dingen die ik hier wil doen! Ik wil nog naar Derya in Londen, ik wil hier nog touren door Wales/Engeland/Schotland, ik wil nog naar een aantal andere plaatsen hier in het zuiden van Wales zoals Penarth, Barry, Swansea en Tenby, ik wil nog een keer naar Oxford, ik wil nog naar Birmingham en… er staat in ieder geval nog erg veel op de lijst! En dat allemaal in minder dan 4 weken… wish me luck!

Liefs,
xxx

  • 09 Mei 2011 - 16:05

    Marijn:

    Nou nou das wel een hele planning, van wat je nog wil doen! Hopelijk gaat alles lukken!! Oxford is lovely!! dus die mag je niet missen!

  • 09 Mei 2011 - 16:39

    Priscilla:

    I know... en dat in minder dan 5 weken! Ik hoop dat het meeste me gaat lukken... :P Ik weet vast wel een keer wat internationale studenten mee te sleuren..

  • 10 Mei 2011 - 15:35

    Mike Van Veen:

    Het midden-oosten van Wales. Hebben ze daar Osama ook niet gepakt laatst...?

    Anyway, domme dingen doen ben ik goed in, maar ik heb tenminste wel een geslaagde dag gehad! Uiteindelijk maar liefst 33 boeken (Hay-On-Wye + Newport) mee naar huis gekregen! :D
    Nu nog een nieuw boekenkastje vinden... ;)

    Dat Turnitin vond ik trouwens erg handig eruit zien. Mischien iets voor de HAN...? (hint) Dat met die bonnetjes ben ik niet zo'n voorstander van... (#ambtenarij)

    Good luck visiting all the places you still want to visit! :)

    Liefs,
    Mike ^^

  • 10 Mei 2011 - 15:54

    Priscilla Aalbers:

    Zoiets als turnitin hebben wij al.. alleen wij krijgen het verslag ervan niet te zien. Ik vind dat met die bonnetjes juist WEL handig omdatj e zo bewijs hebt dat je het ingeleverd hebt!! Snap da dan doows! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 41035

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: