I love Caerleon! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu I love Caerleon! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

I love Caerleon!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Daar zijn we weer... een nieuwe update! ...en dat binnen een paar dagen! Ik ga proberen om het dan ook kort te houden. Pak voor de zekerheid toch maar weer iets te knabbelen erbij en probeer het niet op te maken voordat je klaar bent met lezen.

First of all: ik heb besloten om op deze kamer te blijven. Mijn huidige kamer is gewoon zoveel beter dan die kamer van Jos. Denk dat het ook slim is geweest van Jos om daar weg te gaan. Ik merk namelijk dat mijn accent ook elke dag anders is en dat het slechter is dan toen ik nog in NL was.

Dinsdagmiddag belde Mai op om te vragen wat ik te doen had... Ik had net les gehad; niet zoveel dus. Vervolgens hebben we de rest van de middag een beetje op mijn kamer gehangen en zijn we rond 6 uur weer naar het hoofdgebouw gegaan om eten te koken. 's Avonds was het pokernight, en ik heb die avond lekker in de bar gehangen met wat Erasmus people. Gezelligheid! Eugenia heeft die avond overigens geleerd dat ze geen water meer moet bestellen bij de SU bar (Clarence Bar). Het is dan wel gratis, maar kraanwater + ijs = extra veel chloor water = vies.

Woensdag was ik helaas veel te vroeg wakker voor iemand die geen les heeft op de woensdag. Ach ja, maakte ook niks uit! Het was heerlijk zonnig! Ik ben eerst even naar de ASDA geweest en vervolgens, toen Lisa en Eugenia klaar waren op de City Campus, zijn we naar de Lidl gegaan voor wat andere boodschapjes. Ik was blij dat ik geen jas had meegenomen, want het was echt warm! Toen ik terug op m'n kamer was heb ik een heerlijke lunch in elkaar gezet (kleine pistoletjes uit de oven met kaas en ananas) en toen was het alweer 14:30. Rachel kwam effe langs om wat films en Glee over te zetten, en een uur later hadden we ons al bij de rest gevoegd op het gazon rondom het hoofdgebouw. Wat overigens ook leuk was... mijn hele blok (Llantarnum flat 1 t/m 6) was buiten op het gras voor onze flat aan het bbq'en. Zag er erg gezellig uit! Dat studentenleven hier begint steeds meer te lijken op het studentenleven zoals je dat in die Amerikaanse films ziet. Ik vind het geweldig! :) Ik hou van deze campus en van dit kleine dorpje! :) Ik ga het zeker weten zwaar krijgen als ik in juni weg moet hier. Dat studentenleven hier bevalt me misschien een beetje TE goed.

Die avond zijn we uit geweest in Newport, en dit was eigenlijk de eerste keer dat ik het helemaal niks vond! De muziek was slecht, de sfeer was slecht, en we waren iedereen kwijt! De helft wilde in de Delilah's blijven, de andere helft wilde naar Revolutions, en ik had geen idee waar ik naartoe wilde. Ik vond het vooral erg jammer dat we iedereen kwijt raakten en dat het allemaal kleine groepjes werden. Op een gegeven moment hadden Lisa, Lisa, Eugenia en ik 't dan ook wel gezien, en besloten we terug naar de taxi's te lopen. We hadden snel nog even wat te eten gescoord bij de 'Yummies' (mijn eerste bak met friet in de UK! ...ik zal alleen nooit een fan worden van ketchup). Toen we daarna met de taxi terug gingen was de chauffeur erg aardig, geïnteresseerd in de Nederlandse en Duitse taal en cultuur, en vertelde hij over zijn verblijf in Nederland en Duitsland. Toen we op de campus waren zei hij dat hij i.p.v. de Dragon Taxi tarieven zijn eigen tarief zou rekenen. 1,50 per persoon, dus 6 pond totaal. Hij doet namelijk ook wat privé werk en heeft ons daarna zijn mobiele tel. nummer gegeven. Hij zei dan ook dat als we een taxi nodig hadden, we hem alleen maar hoefden te sms'en met iets als 'Hiya Andy! Wanna come pick us up at the clock tower? Dutch girl/German girls.'

Ain't that nice or what!? :) Als Star Taxi het weer eens te druk heeft bellen wij dus gewoon Andy op!

Donderdagmiddag was saai. Ik heb 's middags lekker op Skype gezeten met mams en de hond, en rond een uur of 4 ben ik naar de badmintontraining wezen kijken. Ik besloot maar niet om mee te doen omdat ik eerst wilde zien op welk niveau ze hier trainen. Nouja, ik had dan wel al 3 jaar niet meer gespeeld voordat ik hier kwam, maar zelfs ik ben nu nog 100x beter dan die groep. Ik doe volgende week wel gewoon mee voor de lol, want de groep lijkt me erg leuk. Tijdens de training ben ik ff naar buiten gelopen om in de students' shop rond te kijken. Ze hebben er nieuwe Newport University truien, maar helaas nog steeds niet in maat M. :( Ik heb wel een map gekocht met de naam van de universiteit erop, en een tekenblok. Ik ben er blij mee! :) Toen ik aan het afrekenen was kwam Eugenia ook nog even het winkeltje binnen en besloten we om een ijsje te scoren. Ze vertelde me over het plan om een bbq te doen en om 18:00 op de bbq plaats te verzamelen. Uiteindelijk begonnen we een uur later pas met de kolen, en het eten liet nog langer op zich wachten! Très terrible! Het was inmiddels enorm afgekoeld, niemand wist hoe deze bbq werkte, het vlees smaakte nergens naar en doordat het te koud was ging iedereen al op tijd weg. Het idee was goed, lekker spontaan, maar het was te kortdag en we waren veel te laat begonnen. Achja: leer voor de volgende keer! Rond een uur of 10/11 zijn we terug gegaan naar de lounge ruimte van de SU, en hebben we 'hints' gespeeld. We begonnen met een klein groepje, maar iedereen die de bar uit liep werd uitgenodigd om mee te gaan doen en zo eindigden we dus met een groep van zo'n 20 studenten die hints aan het spelen waren.

Vrijdag was erg leuk! Ik had me een beetje verslapen. Ik werd om 8.45 wakker en ik had om 9.00 les. Verslapen kan ik het eigenlijk niet noemen want ik was om 8.55 al bij het lokaal, maar ik wilde eigenlijk om 8 uur al opstaan. De les was saai en de docente is een beetje vreemd, maar zolang ik het vak kan halen met maar 2 echte 'lessen' gehad te hebben ben ik er tevreden mee. Ik ben daarna even naar de Lidl gedaan voor wat laatste boodschapjes (of nouja, dat dacht ik.. Ik realiseerde me tijdens het typen dat ik aardappels vergeten ben!). Ik had 's middags afgesproken met Marie en Solène voor een Caerleon tour. Lennie, Benjamin en Kévin wilden eigenlijk ook mee, maar toen we bij de ingang aan het wachten waren kwamen wat andere bekenden de deur uit lopen en die namen de jongens mee voor voetbal *zucht*. Ik heb in ieder geval een super toffe middag gehad met de meiden! We zijn naar the roman amphi theatre geweest, the roman barracks en the post office geweest. We wilden ook naar the roman baths, maar die was helaas al gesloten om 5 uur. :( De foto's komen z.s.m. online op mijn picasa website! :)

Eenmaal terug op mijn kamer ben ik effe op bed gaan liggen en heb ik tot een uur of 9 geslapen. Rachel belde me op om te vragen of ik zin had om naar de bar te gaan, maar daar was niemand! Uiteindelijk kwamen we Jos tegen en ben ik samen met Jos, Benjamin, en 2 klasgenoten: Nathan en Chris naar een karaoke bar geweest. Helaas waren er te weinig mensen voor de karaoke avond, dus ging het niet door. Er was ook geen muziek, dus het werd al snel saai. Uiteindelijk heb ik voornamelijk buiten bij zo'n verwarming staan kletsen met Chris over onze lessen, docenten, klasgenoten en wat over de gekke Welshe mensen vs. de Britten. We hebben overigens niet geroddeld over klasgenoten ofzo... ik ken die mensen nauwelijks. We hebben het vooral gehad over het accent van sommigen. Eén zo'n meid die vandaag de hele tijd aan het woord wilde zijn heeft echt een vreselijk Welsh Engels accent en dat is gewoon niet te verstaan! Chris zei dat hij er ook erg veel moeite mee heeft om het te verstaan, dus zolang de Britten het moeilijk vinden neem ik het mezelf niet kwalijk! :)

Anyway, Benjamin en ik vonden het niet zo super daar, dus gingen we terug naar de campus en hebben we nog even in de bar gezeten en voor middernacht was ik alweer terug op mijn kamer om nog even een filmpje te kijken.

Nogmaals, sorry! Ik wil echt niet zulke lange blogs typen, maar ik wil wel zoveel mogelijk vertellen! Dit is overigens wel één van mijn kortere blogs sinds ik hier ben, dus vertrouw er maar op dat ze steeds korter zullen worden!


Vergeet niet om mijn picasaweb en mijn youtube channel in de gaten te houden voor updates! :)

http://www.youtube.com/user/xxcillaa voor video's.
En
https://picasaweb.google.com/p.j.a.aalbers/LovelyTimesAbroad02# voor foto's.

Liefs, tot blogs en HWYL!

Cil

  • 26 Maart 2011 - 15:26

    Mams :

    was weer leuk om te lezen eerst had je heinwee en nu wil je haast niet weg daar groeten mam


  • 26 Maart 2011 - 22:44

    Erna:

    Fijn te horen dat het je zo goed gaat.
    Geniet van elk moment.

  • 07 April 2011 - 11:26

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,

    So no new room this time? See your point! You're in Caerleon to brush up your English/ (Welsh?), not your German, French and/or Spanish -:)! I think it's perfectly normal to meet many 'internationals' (that's how it works when you're studying abroad) but meeting 'locals' is of course your main aim!
    greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 41043

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: