Beloofd is beloofd! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu Beloofd is beloofd! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

Beloofd is beloofd!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

In mijn vorige blog zei ik dat er geen update meer zou komen totdat ik minimaal 2 van de 3 essays af had. Nou… ik heb me aan die belofte gehouden! Ik heb twee essays af en moet er nog maar 1: Bilingualism.

Ik moet wel eerlijk zijn, ik heb de afgelopen week niet non-stop aan die essays gezeten. Understanding Learning Difficulties and Disabilities heb ik vrijdag al af gekregen, maar ik ga daar deze week nog even naar kijken of ik nog aanpassingen wil maken. Behaviour Management for Purposeful Learning heb ik net pas af. Die laatste was echt een ramp, maar dan in de positieve zin! Toen ik de smaak eenmaal te pakken had kon ik niet stoppen met schrijven! Maar goed dat ik continu op de woordenteller heb gelet, want ik zag dat mijn klasgenoten met hetzelfde probleem zaten en uiteindelijk 2000 extra woorden moesten zien weg te werken. Ik zit in ieder geval wel dicht bij het limiet: 3282 woorden!

Ik weet niet zeker of ik het al eerder vermeld had, maar ik heb groen licht gekregen voor de LIO! :D Als het nu allemaal goed gaat, dat is: het mondelinge gesprek gaat goed, het CPE gaat goed, en ik haal alle punten hier in het buitenland, dan kan ik waarschijnlijk in augustus aan de LIO beginnen. De kennis van dit feit heeft er helaas wel voor gezorgd dat ik nu een beetje in paniek aan het raken ben over die essays hier. Is het wel goed genoeg? Ga ik het halen? Er is mij op de HAN wel verteld dat je het eigenlijk alleen niet haalt als je geen reet uitvoert op die buitenlandstage, maar, ze zijn hier op de universiteit echt ontzettend streng ben ik achtergekomen! Ik hoop nu stiekem wel dat ze voor mij niet dezelfde strenge eisen stellen als voor de andere studenten; ik heb in ieder geval nog nooit op deze manier een essay geschreven: laten we hopen dat t goed is!

Oh en mam, nog wat extra informatie voor jou aangezien ik je al een tijdje niet op skype gesproken heb: ik heb een 9 voor mijn stageverslag, een 9 voor een voorbereidende leerwerktaak voor m’n scriptie EN ik heb de lessenserie leerwerktaak behaald.

Goed, geen blog over alleen school. Hier komen de leuke dingen van afgelopen week.

Aangezien het vorige week nog paasvakantie was, was de campus echt uitgestorven. Je wil niet weten hoe saai het hier was! Ik heb er achteraf echt heel veel spijt van gehad dat ik niet een week later terug ben gegaan. Aan de andere kant: het heeft er wel voor gezorgd dat ik geen afleiding had en lekker al twee essays af heb. O ja, wacht, geen essays meer! Sorry!

Ik heb mijn avonden vorige week vooral doorgebracht met Benjamin, Mai, Alexandre en Nicolas. Filmavondjes in C-block (Standaardaccommodatie waar ze WEL een woonkamer hebben). Erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar als ze die ramen daar wat vaker dicht laten. Zo heb ik voor het eerst in m’n leven de film ‘Kill Bill’ gezien – nou, voor degenen die hem nog niet gezien hebben: je mist er niets aan. Overigens heb ik vorige week ook niet zoveel moeite gedaan wat betreft koken – ik had de keuken helemaal spik en span en ik was te lui om te koken. Sorry mam, maar vorige week was een ongezond weekje. Ik ben gister weer met de aardappels begonnen i.p.v. pizza’s en avondeten gewoon skippen. Wanneer ik niet met mijn essays bezig was of bij anderen was, lag ik in ieder geval lekker in bed ‘Bones’ afleveringen te kijken… Yep! Nieuwe verslaving!

Vrijdag was natuurlijk de Royal Wedding van Dave en Kate, maar ik heb het niet kunnen zien! De internet verbinding was hier zooooo langzaam! De live uitzending wilde maar niet laden en toen heb ik het op een gegeven moment maar opgegeven en ben ik aan mijn essay gaan werken.

Zaterdagmiddag heb ik wat research gedaan voor mijn 2de essay gedaan in de bibliotheek, en heb ik de rest van de middag met Mai en Nicolas doorgebracht: cake bakken en samen koken! Het was in ieder geval erg gezellig en Mai weet mij altijd weer iets nieuws te leren koken. Yummm! Die avond besloten Kira E, Lisa A, Nicolas, Benjamin P, Benjamin A, Alex en ik naar een pub in Caerleon te gaan aangezien de SU bar gesloten was. Onderweg kwamen we erachter dat er een kermis was en we konden het gewoon niet laten om er niet overheen te lopen! Het zag er ZO gezellig uit! Op het grasveld, en dan al die leuke gezellige eetkraampjes en attracties die ik kon vergelijken met attracties in Nederland, maar dan 100x leuker en enger! Zo zijn we met z’n allen in één van de attracties geweest wat aan het begin een beetje vergelijkbaar was met ‘de spin’ op kermissen in Nederland. Dit was alleen toch iets anders – het was veel beweeglijker! We gingen over de kop en op een gegeven moment had ik geen idee meer of ik nou ondersteboven/zijwaarts of wat dan ook in die attractie zat. Toen we met ons gezicht naar de grond gericht kwamen werd ik wel bang – ik heb altijd zo’n idee dat dat veiligheidsding losschiet en dat je dan naar beneden valt. Bah! Achteraf vonden Kira en ik het een enorm vette rit… Lisa stond op het punt om over te geven en de heren keken ook niet al te blij toen ze er uit kwamen. Lisa’s gezicht was dan ook echt hilarisch om te zien… :P
Ik moet trouwens wel zeggen dat de kermis hier ontzettend duur is! We hebben 2,50 betaald voor die attractie… EN! De kermis in Caerleon was al erg vroeg afgelopen. Om 9 uur waren ze allemaal al bezig met afsluiten en inpakken…

De pub die avond was in ieder geval erg gezellig… Ye Olde Bull inn is toch wel een beetje de standaard pub geworden mochten we Caerleon in gaan. Leuke muziek en een gezellig sfeertje! Drie van de internationale meiden (o.a. Kira en Lisa) zijn 12 dagen op vakantie geweest in Ierland tijdens de paasvakantie, dus die hebben al hun verhalen mooi uitgebreid kunnen vertellen!

Gisteravond ben ik samen met Nicolas, Alexandre, Kira E, Rachel en Basil (haar vriend die uit Canada overgevlogen is) voor het eerst in zo’n 3 weken weer eens in de SU bar geweest. Het was erg gezellig en ik ben zo ontzettend blij dat die weer open is! Hahah Rachel maakte nog een erg foute opmerking.. ze vroeg zich af waarom sommige mensen ‘hem’ Osama noemden… en sommige mensen Obama… op het moment dat ze het wilde zeggen kon je aan dr gezicht al zien dat ze zich realiseerde wat voor een domme opmerking het was xD Ik kan het haar overigens niet erg kwalijk nemen, want elke keer als ik Osama zie lees ik 9 v.d. 10 keer alsnog eerst Obama. En vice versa.

Vandaag heb ik het 2de essay afgerond, nu is het tijd om te koken… Vanavond komt Lisa W weer terug uit Duitsland EN we gaan met z’n allen uit in Newport (yep: de hele maand april niet uit geweest!). Ik heb er zin in! Het volgende verslag komt pas na mijn Bilingualism essay! ;)

Ik heb overigens via 1 van m’n vrienden hier gehoord dat de mooiste plek in het zuiden van Wales ‘Tenby’ is. Het ligt helemaal in het zuid-westen dus dat wordt nog een flinke reis! Ik zeg: typ maar in op google: Tenby. Klik op afbeeldingen en je ziet wat ik bedoel… dus THANKS Thiro! Ik ga er zeker binnenkort heen… zeker nu ik na Bilingualism geen werk meer hoef in te leveren…

See you next week or in two weeks!


Liefs… en tot de volgende blog!
Cil

  • 04 Mei 2011 - 18:43

    Mam :

    was weer spannend ik ben tros op je met je mooie cijfers ga zo door je haalt het wel maar wel goed eten denk er aan groetjes mam wes en amy en bauthy

  • 04 Mei 2011 - 20:46

    Pasacle:

    Leuke blog!

    "Vrijdag was natuurlijk de Royal Wedding van Dave en Kate,"

    haha, ik denk dat je dat eventjes moet verbeteren ;) x

  • 05 Mei 2011 - 02:38

    Priscilla:

    Hahahahah Pascale! Goed gespot! Ik wist het wel.... hahah weet je wel met wie ik ze verward heb?? XD Drama vorig jaar? XD

  • 09 Mei 2011 - 09:39

    Marijn:

    Hey Priscilla!!!

    Welk youtube filmpje bedoelde je??? Ik heb nog niks gezien ;) Mijn snapfish is gewoon mijn email adres en wachtwoord marijn, lekker makkelijk toch??? Jij vermaakt je nog wel, zo te zien!!!!

    xx

  • 09 Mei 2011 - 11:25

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,
    Of course you're going to get a sufficient grade for your essays (I hope -:)! Enjoy, greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 41082

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: