All the way to the top! Live @ Stena Hollandica! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu All the way to the top! Live @ Stena Hollandica! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

All the way to the top! Live @ Stena Hollandica!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

08 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is veel te lang geleden dat ik mijn laatste blog heb ingestuurd. Ik had toen nog 17 volle dagen in Wales, en ik zit nu alweer een blog te typen terwijl ik op de Stena Hollandica zit op weg naar Hoek van Holland! Can you believe it?

Hier dus een live verslag vanaf de Noordzee!

We gaan natuurlijk niet beginnen met nu, want dat kan ik me nog het best herinneren. We gaan even 17 dagen terug…

Vrijdag 20 mei ben ik naar Cardiff geweest met Mai, Eugenia, Lisa en Emma, en zijn we op zoek gegaan naar een jurk voor May Ball. Missie geslaagd, en ik was happy. Die avond werd ik minder happy want ik moest nog last-minute inpakken voor de kort durende roadtrip (3 dagen). Ik ga de roadtrip niet uitgebreid beschrijven, maar ik wil toch wat dingen vermelden (ik zal mijn notes die ik toen gemaakt heb bij mijn foto’s plaatsen en eventueel een kort roadtrip-blogje op tumblr plaatsen. In ieder geval. Het was de eerste keer dat Alex in een Britse auto zou rijden. Dus, wat denk je? Yep, dat ging mis. We waren in ieder geval volledig verzekerd, dus elke kras was niet voor onze portemonnee! Ik heb vooral veel geslapen in de auto en het hoogtepunt van die dag was de Pistyll Rheadrr (de hoogste waterval in Wales). Die avond moesten we in de auto slapen – nou, dat hebben Kévin en ik dus niet gedaan. Wij zijn lekker opgebleven!

Die zondag was een stuk leuker. ’s Middags rond half 3 begonnen met het beklimmen van de berg Snowdon in Snowdonia National Park. Het was me een klim hoor. Na 3 uur was ik eindelijk op de top van de berg (zie titel ;]). We konden echt ontzettend veel zien en ik was onwijs onder de indruk van het uitzicht! Prachtig! Maar onderweg heb ik wel veel pauzes gehouden en wilde ik om de 10 minuten terug. Dankzij Alex ben ik uiteindelijk toch naar de top geklommen en ik heb er geen moment spijt van! De klim naar beneden was daarentegen ontzettend gevaarlijk en was flink oppassen! Het was glibberig en koud en er was flink wat ijzel en regen. Paar keer uitgegleden maar ik leef nog steeds: ’t is goed gegaan dus! Ik was wel ontzettend koud (volgens mij zelfs zwaar onderkoeld) toen ik beneden kwam en toen we bij het hostel waren heb ik dan ook meteen een hele hete douche genomen. Het heeft wel iets geholpen maar ik ben daarna ook meteen gaan slapen. Ik was kapot!

De laatste dag heb ik eigenlijk vooral veel in de auto geslapen. Aberystwyth en Tenby waren de hoogtepunten van de dag, maar daar komen de foto’s wel een keer online van te staan. Sommigen staan al op facebook trouwens. We kwamen die avond in ieder geval rond middernacht terug en ben toen ook niet lang daarna gaan slapen. Ik kreeg eindelijk weer een normaal slaappatroon, serieus! Ik vind ’t leuk… :P

Anyway, die week daarna heb ik 2 dagen stage gelopen (op donderdag/vrijdag) op Caerleon Endowed Junior School: dag 1 bij year3 en dag 2 bij year6. Erg leuk, maar niks voor mij hoor. Laat mij maar lekker Engels geven; daar kan ik ook wel creatieve opdrachten bij verzinnen!

Heb trouwens al mijn cijfers terug! 3x hetzelfde cijfer! B12. Staat gelijk aan een 8,5. Happy Cil!

Diezelfde vrijdagavond was ook het May Ball en dit was gewoon –AMAZING–! Het was de 45 pond waard. Helemaal. Ik ga niet te veel in op details omdat mijn accu bijna leeg is en ik deze blog nog wil posten voordat ik ga slapen.

Daarna is het eigenlijk een beetje stil gevallen volgens mij, ik kan het me op dit moment niet zo goed herinneren. Komt misschien later nog wel in een tumblr blog.

De laatste paar dagen heb ik in ieder geval veel met Mai doorgebracht – mijn beste vriendinnetje hier! Ik zit nog maar net een paar uurtjes op de boot en ik mis dr nu al! Ik ben in ieder geval van plan om in augustus een weekje op bezoek te gaan in Caerleon, dus die zie ik dan weer. =)

Highlights from last week?
Woensdag 1 juni: Bath met Benjamin, Rachel en Denzel.
Vrijdag 3 juni: Cardiff voor de laatste keer met Marie en Solène.
Vrijdagavond 3 juni: international party van de WISC, en daarna uit geweest in Newport: laatste keer in Revolutions.
Zondagavond crêpes gemaakt met nutella en banaan - samen met Mai - waarbij Gwyn een beetje dronken was en de cactus uit het hoofdgebouw besloot te stelen. Weird? Yes. Grappig verhaal maar te lang!

De rest van de dagen? Mai. Mai… en nog veel meer tijd doorbrengen met: Mai. Heel veel samen gekookt om mijn spullen op te maken hier. Ik had uiteindelijk alsnog veel te veel over en heb alles maar aan Mai en Lisa gegeven. Het is in ieder geval niet in de prullenbak beland!

Ik heb er wel een crappy slaappatroon aan overgehouden, dus ik besloot om de avond voor vertrek een nachtje op te blijven. Om 2 uur ’s nachts eten gekookt met Mai, en rond een uur of 3 besloot ik thee te gaan zetten. Ik wilde wel de NLse thee, dus ging ik terug naar mijn kamer en heb ik de hele theedoos meegenomen zodat Mai nog wat smaakjes kon uitkiezen. Helaas heeft die theedoos haar veel te laat bereikt gisternacht xD. De heren bij receptie vroegen wat ik in hemelsnaam aan het doen was de hele tijd aangezien ik om ’t half uur wel langs liep naar m’n kamer en weer terug naar het hoofdgebouw. Zo raakte ik aan de klets, en 4 uur later was ik er nog steeds! Toen hun shift om 7 uur ’s ochtends afgelopen was ben ik dan ook samen met de aardige security guy (die al eerder genoemd is in mijn blogs) terug gelopen, afscheid genomen van zowel hem als Paul (de NL fan), en toen kwam Mai naar beneden rennen om me weer mee naar boven te nemen, aangezien de Russian guy kort daarvoor vertrokken was. Ze had me al een paar keer gebeld toen ik bij de receptie stond te kletsen, en ik zei al dat ze naar beneden moest komen omdat het leuk was, maar toen Paul een keer had opgenomen was ze zo onder de indruk van de ‘klank’ v.d. gezelligheid dat ze toch even kwam kijken samen met haar Russische nieuwe ‘kennis/vriend’ whatever. :P Ze mag hem niet zo vanwege zijn geloof omdat het nogal tegenstrijdig is met haar ideeën, maar ik ga daar geen discussie over starten!

Het was een erg gezellige avond en de details kan ik me op dit moment niet eens meer allemaal herinneren. Erg veel gesproken over NL habits en dat vergeleken met de UK met alle 4 security men. Erg gezellig in ieder geval, veel gelachen en het heeft me wakker gehouden! Doar ging ’t um! Ik heb in ieder geval met Mai afgesproken om elkaar in augustus op te zoeken, dus ik ga dan terug naar Caerleon voor een paar dagen. Paul en Leigh zijn in ieder geval van plan om me wat goede pubs te laten zien in Newport dan – dus ben benieuwd!

Het inpakken vanochtend was een ramp, en ik ben met veel meer terug gekomen dan de bedoeling was, maar het paste allemaal in de auto! De reis is goed gegaan maar we waren wel veel te vroeg in Harwich! 6 uur ’s avonds! Het was dus 4 uur rijden ja… had in feite een uurtje afscheid nemen kunnen uitstellen, maar helaas. Ik haatte dat moment. De meesten stonden voor de receptie en hebben ons allemaal uitgezwaaid! Moest me eerlijk gezegd wel inhouden om niet te huilen. Ik mis Lisa en Mai in ieder geval nu al! Dat zijn toch wel mijn beste maatjes geworden…

Gelukkig komt Lisa uit Duitsland, en is Mai de komende 5 jaar nog in de UK te vinden. Ik zie dat wel goed komen met afspreken. Luckily there’s skype, messenger and facebook!

Anyway, over Harwich. We konden pas vanaf 8 uur inchecken en vanaf 9 uur de boot op. Bah… dat wachten we rot zeg! Ook wilden ze hier een poging doen tot het controleren van de auto, maar dat gaven ze op toen ze de zooi zagen. Wel heeft Jos afstand moeten doen van zijn honkbal knuppel omdat hij er geen bal bij had! Ja, serieus! Zonder bal werd het als een wapen gezien, dus moest het worden ingeleverd. Oftewel, als we gezegd hadden… die bal zit in één van die tassen… dan had het eventueel wel op de boot gemogen? Raar systeem hoor.

Vanavond heb ik in ieder geval mijn geheugenkaart v.d. camera geleegd! Heb alles van de laatste dagen over gezet naar mijn laptop dus ik kan morgen weer volop HD video’s en foto’s maken. Nog een paar uurtjes en dan ben ik weer thuis…

Het is mijn laatste blog die ik vanuit de UK instuur. Eigenlijk is het de Noordzee, maar ik wilde al veel eerder een blog typen maar vond het zonde van mijn tijd i.v.m. de korte tijd die ik daar nog had. In ieder geval…

Tijd om te gaan slapen…

Weltrusten en over een paar uurtjes ben ik weer in NEDERLAND! :D

Ik zal nog wel een korte samenvattende blog insturen aan het eind van de week. Altijd leuk, van die vergelijkingen. Home versus Placement Abroad. <3

Love,
xx Cil

  • 08 Juni 2011 - 05:10

    Erna:

    Lieve Cil, welcome home!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 5701
Totaal aantal bezoekers 41037

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: