ROADTRIPPING!!!!!!!! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu ROADTRIPPING!!!!!!!! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

ROADTRIPPING!!!!!!!!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

13 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Voor de mensen die bijgelovig zijn, es tut mir leid, maar today is actually a good day ook al is het vrijdag de 13de! IK HEB NAMELIJK AL MIJN ESSAYS INGELEVERD!!!!! – nu nog hopen dat ze voldoende zijn want ik heb voor het eerst echt geen flauw idee of het goed is, wat zijn de criteria!?!?! Ach, ik heb in ieder geval niks meer te doen wat betreft essays hier in Wales!

Anyway, als het allemaal volgens planning gaat zijn mijn laatste drie à vier weken ook helemaal top! Wacht, 3,5 week? Had ik in mijn vorige blog niet 5 genoemd? Klopt! Jos en ik hebben gisteren de terugreis geboekt! We gaan weer per boot mensen! Helaas wel ’s avonds weer, dus dan is ’t super duur… maar we moeten toch een hut hebben omdat we geen ongeluk willen door een slaaptekort bij Jos… Ik ben in ieder geval terug over 26 dagen! 7 juni om 23:45 vertrekt de boot uit Harwich en we komen de volgende ochtend aan in Hoek van Holland, dus ik ben 8 juni tussen 11 en 12 uur alweer thuis!

Natuurlijk ga ik iedereen hier missen… ik heb hier ook wel m’n eigen leventje opgebouwd, maar ik kan stiekem ook niet wachten om weer thuis te zijn. Ik heb hier in ieder geval mijn laatste essay gisterochtend af gekregen (geloof me, de dagen ervoor bestonden voornamelijk uit ‘uitstellen’, ‘essay writing’, ‘research doen’, en tussendoor ‘Bones’ kijken – niet zo bijzonder dus). :P Ik heb gister in ieder geval voor het eerst sinds twee weken weer echt in de keuken staan koken. Mijn flatgenoten zeiden al dat ze me al zo’n twee weken niet gezien hadden! Dat klopte inderdaad, want ik heb mezelf bijna letterlijk opgesloten in m’n kamer om mezelf te proberen te motiveren voor die opdrachten. Met uitzondering van die 4 dagen vorige week toen Mike er was… ;)

Gister middag was ik er dan ook flink aan toe om weer eens boodschappen te doen, en ik heb nog steeds niet alles! Vandaag weer lekker terug geweest naar de Asda en Lidl om de tweede lading in te slaan. Overigens… in al die tijd dat ik hier heb gezeten is er nog nooit echt iets mis gegaan met het koken. Nou, goed nieuws en misschien wel een lachertje voor jou mam: gister is het dan eindelijk mis gegaan! Na de aardappels geschild, gekookt en gebakken te hebben waren ze na lange tijd dan eindelijk klaar en je wil niet weten hoe honger ik was! Tja, was te verwachten na twee weken op brood en af en toe take-out van de school cafetaria te hebben geleefd. Goed, ik dacht, laat ik er eens wat kruiden aan toevoegen: paprika poeder! Dat van mij was op, ik heb vandaag alweer nieuwe gehaald, dus ik mocht die van mijn flatgenoot gebruiken. Zij heeft een enorm rek in een hoekje van de keuken staan met weet ik veel hoeveel kruiden en weet ik ’t wat allemaal. De vorige keer had ze paprika aan de voorkant staan… dus ik ging ervan uit dat dit ook paprika poeder zou zijn. Ik strooi er dus lekker veel overheen… besloot om iets te proeven… en vervolgens heb ik voor de eerste keer sinds Oxford weer dat vieze kraanwater gedronken! Dat was heet! Wat bleek? Ik had chili poeder toegevoegd in plaats van paprika! Ik kon het echt niet eten, dus heb ik het allemaal maar weggegooid. Dus weer lekker overnieuw beginnen… waardoor ik de voetbal match gemist heb in de bar. Niet dat ik voetbal zo leuk vind, maar ik vind de sfeer in de bar dan altijd wel gezellig.

Goed, toen ik rond een uur of 10 in de bar was heb ik weer even bijgekletst met Nicolas en Alex, en toen kwam Jos erbij staan en die hoorde ons gesprek. Ik vertelde dat ik nu helemaal niks meer te doen heb nu mijn essays zijn ingeleverd, en Nicolas en Alex hoeven ook geen drol meer uit te voeren hier… dus! Niet aankomende week, maar de week daarop gaan we touren door Wales! :D Alex gaat een auto huren voor 4 of 5 dagen, en die benutten we dan de eerste twee dagen in het zuiden van Wales (Tenby, Pembroke, etc.), en de andere dagen gaan we naar het noorden: Snowdonia, de Pistyll Rhaeadr (een door de natuur gevormde waterval), St. Winefride’s well, en allemaal alle andere bezienswaardigheden. Ik zeg: google ‘The Seven Wonders of Wales’.

Als dat nog niet genoeg is, Jos z’n zus komt 20-26 juni langs, dus yay voor Jos, maar de dagen die daarna komen worden ook ERG leuk! Jos stelde namelijk voor om zelf te rijden, en dan gaan we naar Schotland! :D Edinburgh staat in ieder geval op de lijst, verder ben ik nog niet zo bezig met het oriënteren op Schotland aangezien ik natuurlijk veel liever het noorden van Wales bezoek. Maar oke, wie weet is Schotland ook erg lovely – kan niet veel anders geloven na de verhalen van Mike.

Dus, dat was het alweer voor vandaag. Ik ben net terug van een middagje boodschappen doen met Alex en Nicolas. Als het goed is heb ik nu alles gekocht wat ik wilde kopen… ik merk het vanzelf wel als ik nog iets nodig heb! De plannen voor vanavond zijn nog niet helemaal bekend, maar ik ga rond een uur of 10 naar de bar en dan zien we wel weer wat de rest van de avond brengt.

Veel liefs… en tot blogs!

Ik zeg: Hwyl! xxx

  • 14 Mei 2011 - 11:04

    Erna:

    Hey Priscilla, heb al een tijdje niet meer op jouw reisverslag gereageerd maar bij deze: I am back again!!!
    Wat een fijn gevoel zal dat zijn dat je al je essays nu ingeleverd heb. Ik kan me niet voorstellen dat jij een onvoldoende zult halen. Geniet straks maar lekker van je tour door Wales.
    Dat je over een aantal weken alweer in Doesburg bent. Hoe snel gaat de tijd! Kun je in iedergeval wel weer smullen van de Hollandse pot.
    Nou Priscil, ik ga weer verder met waar ik gebleven was. Tot de volgende blog. Liefs van Benny en mij.

  • 14 Mei 2011 - 12:24

    Mike Van Veen:

    Haha, ik snap dat je verliefd bent op Wales. Het is ten slotte je eerste échte buitenlandse reiservaring. :P But there's so much more out there to explore! ;)

    Roadtrip klinkt erg leuk, vergeet je niet je fototoestel te legen en op te laden voor je daar heen gaat? Me wants pictures! :)

    Liefs,
    Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 41067

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: