Who's up for some ghost hunting!?! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu Who's up for some ghost hunting!?! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

Who's up for some ghost hunting!?!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Daar zijn we weer! Het heeft even geduurd, dus er staat na 2 weken weer een mooi (lees: lang) verhaal voor jullie klaar om gelezen te worden! Pak gerust je avondeten of wat dan ook erbij… Ready? Set! GO!

De tijd vliegt voorbij en zo zit ik om de twee weken een blog te schrijven waarin ik eigenlijk HEEL VEEL wil vertellen! ..er gebeurt hier gewoon te veel. Goed… there we go…

Ik had dus twee weken geleden een e-mailtje gekregen van klasgenoten dat we die vrijdag (1 april) na de les zouden meeten voor de presentatie, om ‘half 1’. Dus ik loop na de les naar ze toe om te vragen waarom ze maar een half uur pauze willen… zeggen ze: “No, it was half 1? It’s half 12 in half an hour…” Ow ja, oeps. Als die Britten hier ‘half …’ zeggen, dan laten ze gewoon ‘past’ weg. Moest ik effe aan wennen, maar het is wel effe irritant! Goed… de presentatie is voor morgen, dus ik zat in ieder geval bij een gemotiveerd groepje want de presentatie was vorige week woensdag al af! :D Overigens ben ik er toen ook achter gekomen dat 1 van mijn klasgenoten in hetzelfde gebouw woont als mij! ….helaas wel een andere flat, maar dat boeit niet zo. Overigens – mijn hele presentatiegroepje woont op de campus! :D Twee meiden (Charlotte en Emma) in S-block flat 5, en Lindsey in flat 3 (L-block). Wel raar hoor… ik heb sinds vorige week wat meer klasgenoten op facebook en ik ben er toen ook achter gekomen dat ik weer één van de jongsten ben! Wat zien die Welshe meiden er jong uit… iedereen waarvan ik dacht dat die jonger dan mij waren, zijn ouder en er zijn er best nog wel wat die al getrouwd zijn en/of kinderen hebben! Eén meid in mijn 2dejaars klas waarmee ik veel om ging is blijkbaar al 28 en is getrouwd – die zag ik dus niet aankomen aangezien ze eruit ziet als iemand van 17/18.

Zaterdag (2 april) zijn we ’s avonds uit eten geweest bij de Ship Inn waar ik (jaja!) lasagne heb gegeten. Ik heb er nu dus toch echt meer geproefd, en ik BLIJF het niks vinden… dat romige spul is niks voor mij! Dit etentje was erg gezellig, maar uiteindelijk realiseerden we ons wel dat we afscheid moesten nemen van Marco. De eerste internationale student (die hier overigens al vanaf oktober was) die terug ging… niet leuk! Lisa zei toen al dat ze zeker wist dat er in juni tranen bij komen kijken als de rest ook allemaal terug gaat. Ik vind het in ieder geval erg klote dat de tijd zo snel gaat! Ik heb het hier zo naar m’n zin… ik wil eigenlijk niet meer terug.
Anyway, toen we die avond terug kwamen op de campus was er blijkbaar een thema feestje in de bar: Mexican party! We hebben in ieder geval genoeg snoep uit de piñata weten te pikken!

Zondag en maandag zijn een beetje een blur voor me, behalve maandagavond! :D Toen de bel in de bar luidde zijn we buiten de SU bar op de banken gaan zitten en kwamen we aan de klets over de spookverhalen hier op de campus. Ik was er eerder die week al achter gekomen (toen ik met Marijn en Didi in het museum was), dat een deel van onze campus bovenop een oude romeinse begraafplaats is gebouwd. Zo beweren sommige mensen ook dat het ’s nachts best wel creepy is op de campus, en dat sommige mensen wel eens dingen ‘zien’ (Spoken? Ik weet niet wat ik ervan moet geloven!).
Amzy (onze wandelende wikipedia uit India – die pas 17 jaar oud is – die meer over Nederland weet dan ik) had die dag een nieuwe camera gekocht en was wat sullige opnames aan het maken… en toen begon ik over de spookverhalen! Effe later kwam ook één van de security guys langslopen en die bleef nog effe gezellig met ons kletsen. Op camera ja. We kwamen er alleen later achter dat dit eigenlijk niet toegestaan was, dus we mogen onze mini-documentaire niet online plaatsen omdat onze aardige security gast dan z’n baan kwijt raakt en weet ik veel wat nog meer. Vandaar: mocht je interesse hebben in het luisteren naar de ghost stories op Caerleon Campus en Wales, in een Welsh accent, let me know en ik stop mijn USB stick in de computer! Het verhaal over Bertha (waarover ik al eerder had geschreven in één van mijn eerste blogs hier op de campus) is nu ook wat duidelijker geworden – en het heeft de anderen ook enthousiast gemaakt! Zo wilde Amzy erg graag gaan ghost hunting (om 3 uur ’s ochtends), en had ik zoiets van, daaag je zoekt het maar uit! Toen we uiteindelijk door de hoofduitgang naar buiten liepen kwamen we Leigh weer tegen en die heeft ons toen meegenomen naar de zijkant van het gebouw om ons te laten zien welk gedeelte van het hoofdgebouw hij bedoelde in zijn verhaal. Het gaat in ieder geval om de trap in de linkervleugel van het gebouw, en de 2de verdieping van de linkervleugel. Haha hij is zeg maar onze 'coole' security guy.. en een kletskous! Hij vindt z'n baas een eikel en vergelijkt hem met Hitler (dit is echt geen understatement, iedereen van de beveiliging mag hem niet, en de studenten zijn ook niet blij met 'm!). Hij vertelde ons dat z'n baas in mei een weekje weg gaat (op vakantie), en dat hij ons dan wel mee naar de 2de verdieping kan nemen voor een ghost hunt. Hij zei op een gegeven moment midden in zijn verhaal dat we effe moesten wachten omdat ie zijn baas maar weer eens moest updaten. Leigh was namelijk buiten alles aan het 'controleren' (met ons praten dus) en gaf via zijn walkie-talkie door dat 'blabla' gebied 'clear' was.. terwijl hij daar niet eens was geweest. Dus, als je spoken wil zien, kom in mei naar Wales! En volgens Leigh... als je gewoon ergens midden in het zand/grasveld zou gaan graven, en je maar diep genoeg graaft, dan stort je waarschijnlijk op één of ander skelet uit de romeinse tijd. Ik vind het op zich wel een creepy idee. Ik heb namelijk geen idee hoe groot die romeinse begraafplaats was, dus wie weet reikt dat ook nog wel tot dit pleintje waar ik woon! Goed... In ieder geval! Effe later ging ik terug naar m'n kamer en later die nacht - toen ik de gemiste aflevering van Ik Hou Van Holland aan het kijken was - zag ik ineens een blauw licht van die schijnwerper op mijn kamer schijnen. Ik keek verschrikt op ofzo - want effe later stond security op mijn deur te kloppen of alles in orde was. Haha ik vond het best zielig... hij verveelde zich en reageerde dus OVERAL op (zei die zelf). Nouja, dat was dan mijn o zo spannende dinsdagnacht: spookverhalen aanhoren.

Verder hebben we vorige week voor het eerst een brandoefening gehad in mijn gebouw! In het hoofdgebouw en in de andere gebouwen komt het vaker voor, maar wat mij betreft mogen ze dit elke donderdag- en vrijdagochtend wel doen tegen een uur of 8. Gegarandeerd dat ik dan wakker wordt! Damn wat gaat dat ding hard zeg! Ik heb serieus mijn oren dichtgedrukt gehouden totdat ik het gebouw uit was… en zelfs buiten kon je het nog keihard horen. Maarja, het was een mooie zonnige dag (20°C buiten), dus ik vond het niet erg om effe buiten te moeten staan. We zijn die woensdagavond dan ook niet uit geweest; de internationals hadden er niet zoveel zin in en ik had hoofdpijn en moest nog aan mijn essay beginnen, want ik had die donderdag een tutorial.

De tutorial op donderdag verliep prima! Jane was erg onder de indruk van hetgeen wat ik al gedaan had en wil in het essay iets teruglezen over de verschillen tussen Wales en Nederland – moet goed komen toch? Ook heb ik die middag mijn (nieuwe!) laptop naar de IT suite gebracht omdat het scherm donkergrijs bleef; heel raar allemaal! Ze wisten niet precies waar het aan lag, maar ze zagen dat er wel een fout zat bij een update, dus hebben ze dat even opnieuw voor me gedaan en ik heb er sindsdien geen last meer van gehad. Denk dat ik er alsnog een keer mee terug ga aangezien het een nieuwe laptop is en die dus nog geen fouten hoort te bevatten.
Die avond was er weer een film in de bar, en dit keer was het Toy Story 3! Ik had ‘m nog niet gezien (Toy Story 1 en 2 ook niet), maar vond het toch nog wel grappig (en zielig op ’t eind!). Voor iemand die geen fan is van animatiefilms vond ik ‘m nog best te doen, maar ik zal ‘m niet zelf downloaden.

Vrijdag en zaterdag heb ik me eigenlijk alleen maar bezig gehouden met het DPF en mijn Learning Resource (voor Bilingualism). Het DPF is op zich goed te doen, maar ook wel saai en het was eerst nog een heel gedoe om labels aan te maken etc. Uiteindelijk is het me gelukt, maar ik heb er toch echt wel lang over gedaan omdat ik er gewoon geen motivatie voor had en tussendoor erg vaak ‘effe wat anders’ ben gaan doen zoals buiten op het gras liggen, boodschappen doen, ijsje eten met de girls, en weet ik veel wat nog meer. Die avond heb ik voor het eerst sinds ik hier ben gekookte aardappels met spinazie gegeten (en een gebakken ei, blijkbaar typisch Duits). Ik heb hier al zoveel pasta/rijst/gebakken aardappels gegeten… zodra ik thuis ben wil ik alleen nog maar die gekookte aardappels die ik – toen ik nog in Nederland was – eigenlijk niet meer kon zien omdat we dat al te vaak aten! Goed nieuws, toch mam?
Overigens begin ik mijn uitstel gedrag toch wel zat te worden; doordat ik het DPF voor het laatste weekend heb bewaard kon ik die vrijdag niet mee naar Swansea met de girls. Achteraf gezien had het wel gekund, maar ik wilde het DPF per se zondagochtend/middag af hebben. Anyway…

Ik ben er ook achter gekomen dat mijn baas failliet is gegaan! Lekker dan! En hij was me nog afgerond zo’n 1100 euro achterstallig loon + vakantiegeld schuldig! Ik heb niks van hem gehoord, en mijn moeder ook niet… maar één van m’n vriendinnen die allang ontslag had genomen had blijkbaar een brief gekregen van een advocatenkantoor. Ik heb die gegevens opgevraagd en vervolgens een e-mail gestuurd waarin ik de situatie heb uitgelegd. Ik ben benieuwd wat er nu mee gedaan wordt, maar laten we maar hopen dat ik dat geld nog krijg.

Ik heb er trouwens een nieuwe verslaving bij: cadbury creme eggs. Al die kilo’s die ik hier de afgelopen weken ben kwijt geraakt zitten er inmiddels ook alweer bij op.

Maandagmiddag was een relax middagje in de zon (met veel wind!). Ik heb met Lisa en Mai wat te drinken gehaald in de bar (Starbucks hot chocolate!), en we zijn toen buiten gaan zitten. Wat ik trouwens wel erg vond en nooit meer ga doen: 5 dagen achter elkaar pasta + bolognese saus eten. Elke keer als ik saus maak dan leeg ik het potje voor de helft, voeg m’n eigen dingen toe, en ik eet ongeveer de helft op en bewaar de rest in de koelkast. Zo’n potje moet je ook in de koelkast bewaren en binnen 3 dagen opmaken. Dus, dat doen we dan maar! Nee het was geen typfout: 5 dagen pasta. Ikzelf heb het afgewisseld met penne en fussili, maar maandagavond ben ik uit eten geweest met Eugenia, Lisa, Benjamin en Jos… bij een Italiaans restaurant. Wij wilden allemaal naar Ye Olde Bull, maar Jos had daar die dag ervoor nog gegeten dus besloten we iets anders te zoeken. Het Italiaanse restaurant zag er heel chique uit, maar ik was niet zo kapot van het eten – doe mij maar bolognese saus volgens mam’s recept of mijn eigen recept!
Die maandagavond toen we terug kwamen ben ik nog effe naar de bar gegaan met Jos, en daar kwamen we Lennie en Chris tegen. Chris is mijn klasgenoot die ik de bijnaam smurf heb gegeven met z’n gekke muts, en Lennie is onze ‘man from Zimbabwe – ehhh Bristol’. Lennie begon te praten over het feit dat ie geen vriendin heeft en dat ‘ie het op zich wel jammer vond dat de Erasmus meiden niet geïnteresseerd waren. Dit zorgde ervoor dat we in een zware discussie raakten omdat ik toen zei dat die Britse mensen veel te ‘gemakkelijk’ zijn als het gaat over het versieren van meiden, en dat die meiden zelf ook ‘makkelijk’ zijn en dat ook allemaal zo laten gebeuren. Ik vond het in ieder geval grappig en we hebben er goed over gediscussieerd! Tegen 10 uur was voetbal afgelopen en ben ik terug richting m’n kamer gegaan om nog even 1000 woorden te typen voor mijn Learning Resource. Ik wist niet zo goed hoe het in elkaar stak, dus gelukkig was smurf ook al terug op z’n kamer en heeft ‘ie me effe via facebook kunnen helpen. De opdracht die ik ontworpen had vond ‘ie goed, maar ik moest het geschreven deel toch anders doen – in 1000 woorden. Ik besloot om het diezelfde avond nog te doen, dus 1 uurtje later was ik klaar en ben ik naar bed gegaan!

Dinsdag werd ik rond 12 uur wakker, en toen ik met mijn ontbijt voor de laptop ging zitten en online kwam op facebook begon smurfje tegen me te kletsen. Helemaal in paniek, want hij was die maandagavond op tijd naar bed gegaan en wilde die dinsdagochtend aan zijn 1000 woorden beginnen. Hij had op dat moment nog zo’n 45 minuten om 1000 woorden te typen, en het is hem in ieder geval binnen 60 gelukt, want hij kwam nog voor 13:15 de les binnen met zijn resource. De les bestond alleen maar uit peer-assessing. De presentatie hield in dat we onze resource op de tafel legden en dat we rond zouden lopen om het werk van anderen te bekijken en anoniem punten toe te kennen. Rond 2 uur waren we dan ook al klaar en als Jane me ongeveer hetzelfde cijfer geeft als de rest van mijn klasgenoten, dan krijg ik een B (wat betekent: erg goed, maar er zijn kleine verbeterpuntjes). Mijn learning resource was erg saai vergeleken met die van de rest, maar ik had mijn vocabulary game gericht op kinderen waaraan ik zelf les had kunnen geven: 12-15 jaar oude kinderen. Deze module zit vol met ‘pabo studenten’, dus zij kwamen binnen met allerlei extreem creatieve spellen die ze zelf ontworpen hadden. Ik was erg onder de indruk van twee spellen: Beverley had iets ontworpen genaamd Seaworld, met een heel spelbord, kaartjes, magnetische ‘hengeltjes’: SUPER CREATIEF! Ik vond hem errrg mooi en ik heb die dan ook beoordeeld met een dikke vette A. Er was één meid (weet haar naam niet), die een variant had gemaakt op het spel Twister… je weet wel? ‘linker hand op geel, linkervoet op groen…etc.’. Dat spel ja. Zij had het dan net iets anders… ze had de mat zelf ontworpen, het was ook een stuk dikker dan die van het Twister-spel, en het had andere kleuren en de getallen voluit geschreven in het Welsh erop, met daarin ook het getal zelf (1 t/m 5). Ik vond hem zeer mooi en ik was echt onder de indruk van die creativiteit… ik ben daar tegenwoordig te lui voor. Laat mij maar knippen en plakken met Word-bestandjes. Lekker hand-outs maken voor onze Nederlandse pubertjes!

Na de les ben ik samen met Chris terug gelopen en hebben we nog zeker 3 kwartier staan kletsen… hij vertelde dat hij volgend jaar ook op Erasmus wil, en dat ‘ie waarschijnlijk naar de HAN gaat – onze opleiding! Lijkt me leuk om die nog es terug te zien! Jos – de lieverd die hij is – heeft hem al aangeboden om dat semester bij hem in huis in te trekken aangezien zijn ouders toch twee kamers over hebben. Als ik nou op die manier ook mijn connecties in het buitenland had gehad dan had het mij ook wel 1800 pond kunnen schelen! :P
Die avond ben ik maar naar de bar gegaan en heb ik voetbal gekeken met Chris en Nathaniel… Manchester United vs. Chelsea. Ik ben absoluut geen voetbalfan en het kon me ook geen reet schelen welk team er ging winnen, maar die sfeer in de bar is ge-wel-dig! Je kunt de voetbalhooligans er zo uitpikken! Wat een gejuich… ik weet zeker dat als ik op mijn kamer was gebleven dat ik het daar nog had kunnen horen! Ik kon in de bar al zien dat het merendeel voor MU was… wel grappig hoe die jongens die voor Chelsea waren reageerden toen ze NET geen goal scoorden – Chris stond vaak in zo’n “ik moet poepen”-houding. You know what I mean… anyway…

Ik ben rond 9 uur trouwens er vandoor gegaan, naar boven naar Mai… en daar wilde ze per se mijn nagels doen. Nouja, die brokken die ik op mijn vingers heb zitten zijn al afgrijselijk door al dat nagelbijten, dus het maakte mij niet zoveel uit wat ze ermee wilde doen. Ze had de helft paars geschilderd en dan vage plakkertjes erop gedaan en weet ik veel wat. Ik vond het wel vet op het eind… maar ik had het nog mooier gevonden als mijn nagels zelf niet zo lelijk waren (veel te kort en misvormd!). Toen ik rond kwart voor 10 terug kwam in de bar was de helft al weg, en ben ik ook maar terug gegaan naar m’n kamer.

Gister was niet zo productief… ’s avonds ook niet. We zijn gisteravond wederom niet uit geweest. Eerst wilde ik wel, maar later niet meer. De Duitse meiden gingen allemaal niet… alleen Mai en haar vriendin Jenna die niemand kende, Margaux en haar Franse vriendin die we niet kenden, John en Damien. Jos ging wel uit, maar hij ging met de voetbaljongens mee. Ik ben maar terug naar m’n kamer gegaan en heb wat filmpjes gekeken…

Vandaag was niet zo productief. Ik heb bij de Primark een zonnebril en nieuwe schoenen gekocht… en wel 3 pond uit gegeven. Lunchen bij de (goedkope!) McDonald’s… en toen nog effe een nieuw shirt weten te scoren bij de H&M. Verder heb ik niet zo gek veel gedaan… ik moet zo maar eens met het eten beginnen. Over 2 uurtjes ga ik alweer naar de bar voor movie night! Niet alleen daarom hoor, ook wil ik mijn Duitse vriendinnetjes zien die morgenochtend om 6 uur al vertrekken en voor 3 weken terug gaan naar Duitsland! Ik ga maar voor 6 dagen, dus dat wordt nog saai als ik terug kom hier. Dan kan ik in ieder geval goed aan de slag met mijn essays want die wil ik per se voor 6 mei af hebben. Eugenia en Lisa A hebben namelijk een vakantie geboekt naar Valencia 12 t/m 15 mei! Het hangt er een beetje vanaf of er nog iemand mee gaat, maar als Lisa W mee wil dan ben ik er ook bij! Ik wil niet het derde wiel aan de wagen worden, maar wie weet zit ik dat weekend wel in het zonnige Spanje!

As for now… morgen moet ik dus die presentatie geven, en daarna is het alleen nog maar 3 essays (elk 4000 woorden), en dan ben ik KLAAR. Ik ZOU dan in feite naar huis kunnen gaan, maar ik moet de resultaten afwachten en weet ik veel wat nog meer. Ik wil hier sowieso zo lang mogelijk blijven, dus ik ga pas erg kort voor het CPE terug naar Nederland. Morgenmiddag ga ik waarschijnlijk nog even Newport in om wat cadeaus te scoren voor mensen thuis in NL. Die avond is er ook een beach party in de bar, dus ik moet nog even kijken of ik daar naartoe ga. Hangt er een beetje vanaf wie er gaan. Ik ga sowieso effe kijken, als het niks aan is bestel ik een starbucks hot chocolate en ga ik die lekker op m’n kamer opdrinken met een filmpje erbij! Verder… zaterdag = shopdag in Cardiff met Mai! Heb er zin in! Eindelijk een grotere Primark met meer tassen, meer schoenen en meer kleding! Ik moet ook nog effe kijken of ik een grotere tas kan scoren, want de paarse tas die ik nu heb kan ik echt niet meenemen als handbagage: ik wil mijn laptop absoluut niet in mijn reistas douwen… die gaat mooi in de handbagage.

BTW: ik heb nieuwe foto’s en video’s geüpload!
Video Caerleon tour 25 maart: http://www.youtube.com/watch?v=BstikJ6wZd0
Video Caerleon tour 30 maart: http://www.youtube.com/watch?v=ejjt6M_CwKE
Video karaoke + delilah’s 30 maart: http://www.youtube.com/watch?v=_6I__J_3_9g

Foto’s (naar beneden scrollen en kijk waar je gebleven bent!): https://picasaweb.google.com/p.j.a.aalbers/LovelyTimesAbroad#

Dit was in ieder geval mijn laatste blog voor vertrek naar Nederland… we vertrekken zondagochtend om 06:10 van Bristol Airport, en komen rond 08.35 aan op Schiphol (NL tijd). Het is maar een vlucht van anderhalf uur… valt mee toch? Ik heb nog nooit in een vliegtuig gezeten, laat staan dat ik weet hoe het in z’n werking gaat op een vliegveld… dus misschien komt er wel een blogje online vanuit Nederland. De kans is klein aangezien ik zoveel mogelijk leuke dingen wil doen… Chinees eten bij Lucy, shoppen met Zülfiye, afspreken met Charlotte, bios (SCREAM 4!!! :D) met Mike en weet ik veel wat nog meer. Ik heb in ieder geval al naar de weersvoorspelling gekeken. Het is op dit moment geen mooi weer meer in Caerleon, en het wordt zondag pas weer mooi weer! Volgens de voorspelling wordt het weer in Nederland mooier dan in Caerleon! Dus ik ben benieuwd!

Sorry voor de enorm lange blog… als het schrijven van essays voor deze modules nou ook zo snel zou gaan had ik binnen drie dagen al mijn essays af! Zit namelijk al bijna op de 3400 woorden!

Mam… ik weet al wat ik zondag wil eten! Kom maar op met mijn patatje mayo, frikandel speciaal en kroket!

Tot blogs!
xx

  • 17 April 2011 - 18:43

    Mam :

    was weer een mooi verhaal leuk om te lezen tot in nl wij halen je op tot zondag

  • 09 Mei 2011 - 11:16

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,

    What do you mean: a long blog -:)? Glad you seem to have settled over there, greetz,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 41062

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: