WAT MOET IK DOEN?!?!?!?!?!?!?! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu WAT MOET IK DOEN?!?!?!?!?!?!?! - Reisverslag uit Caerleon, Verenigd Koninkrijk van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

WAT MOET IK DOEN?!?!?!?!?!?!?!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

22 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Caerleon

Weer een week voorbij, tijd voor een nieuw verslag vanuit Llantarnum 1244. Jaja, Llantarnum! Eén van de andere ensuite gebouwen. The thing is. Jos gaat verhuizen. Hij wil naar één van deze gebouwen om meer Britse mensen te leren kennen om zo toch zijn accent te verbeteren. Zijn kamer komt dus vrij vanaf maandag 28 maart. Ik kan in feite zijn kamer overnemen, maar dan moet ik wel zo snel mogelijk naar het accommodatie bureau.

Ik weet dus niet of ik dit wel moet doen....

De voordelen:
Ik zit dan bij mijn vrienden/vriendinnen - want die wonen allemaal in het hoofdgebouw. Het is daar dan ook een stuk gezelliger omdat ik met iedereen overweg kan. Het zal dan ook een stuk gezelliger worden wat betreft filmavondjes en gezellig dingen doen. Het is namelijk altijd makkelijker als ik DAAR ben voor bijv. een filmavondje. Ik zou ook wel eens wat terug willen doen: mensen op MIJN kamer uitnodigen, maar dat is een stuk makkelijker in het hoofdgebouw. Ik zal dus een stuk minder alleen zijn.. omdat daar eigenlijk altijd wel iemand in de keuken is: als je je verveelt: ga naar de keuken! Klop even bij 1 van je vrienden op de deur..... als ik me hier verveel, dan ga ik slapen - daardoor is mijn slaappatroon weer verkloot en zit ik nu om half 4 's nachts een blog te typen omdat ik vanmiddag al geslapen heb. Sucks, right? Het is ook zoveel makkelijker in het hoofdgebouw, want dan hoef ik geen jas mee te nemen naar de bar.. of wanneer ik wil sporten.. of als ik ontbijt wil ga ik gewoon even naar beneden in de winkel... ik hoef niet naar buiten. Als het hier regent of als ik het koud heb, heb ik al snel de neiging om gewoon binnen te blijven en niet weg te gaan. Dit zorgt er ook weer voor dat ik minder contact heb met de rest. Een ander voordeel is dat ik dan ook niet meer steeds mijn spullen naar DIE keuken hoef te brengen als ik samen met de meiden wil koken/eten. Ook weer dat koken.. ik kook nu wel een stuk vaker hier en ik eet hier nu ook gezonder en wat meer omdat ik nu mijn laptop heb en het dus gewoon kan eten terwijl ik aan het chatten ben of als ik op skype zit of een filmpje/serie kijk. Het is ook een stuk gezelliger met het koken, want er is daar eigenlijk altijd wel iemand in de keuken. Als het niet is om ook te koken, dan zitten er wel mensen gewoon gezellig te kletsen. Mja, mijn belangrijkste reden is natuurlijk zodat ik dan gezellig bij mijn vriendinnen zit.. Lisa, Eugenia, Mai en ik zijn echt een hecht groepje en ik wil veel vaker samen met hun koken/lunchen en weet ik veel, en dat gewoon kunnen doen door mijn deur open te doen en even kort op hun deur te kloppen. Zucht...

Naar het hoofdgebouw verhuizen zal ook nadelen hebben:
- de kamers zijn kleiner: minder ruimte om spullen op te bergen, kleinere badkamer, kleiner bed, kleiner bureau waardoor de minikoelkast dan ONDER het bureau moet en je daar dan ook minder ruimte krijgt, geen laden in je bureau (waar ik nu al best wel wat spullen heb opgeborgen).
- het behang van Jos' kamer is half van de muur gescheurd.
- de kamer is qua inrichting veel saaier. Het heeft wel van die mooie randjes aan de muur, maar ik heb boven mijn bed nog ruimte om dingen op te bergen. Jos heeft dat niet. Zijn muur boven zijn bed is kaal en leeg.
- Hij heeft dan ook minder stopcontacten op zijn kamer en zo heb ik er veel meer waardoor ik mijn föhn/stijltang altijd bij mijn grote spiegel opgeborgen heb en dat ik het ook voor de spiegel kan doen. In Jos' kamer is de spiegel ten eerste een stuk kleiner.. en ten tweede zit er geen stopcontact in de buurt.
- Het is er veeeeel gehoriger. Je kunt ALLES horen in alle kamers. Als Benjamin op de ukulele aan het spelen is hoor je het.. als Tosin met haar man aan het skypen is hoor je het.. je hoort gewoon alles. En moet je nagaan dat ze daar ong. elke avond een feestje vieren in de keuken. Als iemand op de gang loopt en praat hoor je het... als ik met mijn muziek wil meezingen zou je het ook kunnen horen - en ik hou van meezingen....
- De keuken is een stuk kleiner en smeriger. Ik deel mijn huidige keuken met 4 andere meiden, en ik heb enorm veel ruimte hier om alles op te bergen in de keuken. Ik heb eindelijk al mijn spullen naar de keuken verhuisd. De keuken in het hoofdgebouw is een stuk kleiner. Ik zou daar maar 1 klein kastje hebben i.p.v. 1 kleine hier en een enorme la om spullen in op te bergen.. In het hoofdgebouw zou ik dan ook minder ruimte in de koelkast en diepvries hebben. Mijn keuken is zoveel groter en zoveel beter dan de keuken in het hoofdgebouw, maar het is wel een stuk gezelliger daar, want hier kook ik altijd alleen.
- door alle drukte en gezelligheid denk ik dat ik het moeilijker zou vinden om te kunnen leren of om essays te maken. Ik heb zware concentratieproblemen, en met elke mogelijke afleiding geef ik het al op en ga ik gezellig doen.
- Ik ben op mijn huidige kamer erg netjes en alles is goed ingedeeld. Op het hoofdgebouw is alles een stuk kleiner. Ze delen de keuken daar met 9 mensen... en ze hebben maar 4 stoelen. En het feit dat er 9 mensen wonen betekent niet dat er ook 9 mensen koken. Er koken zo'n 15 mensen gok ik. Als ik daar zou wonen zou ik dus minder opbergruimte hebben voor spullen en zal ik het dus op mijn kamer moeten bewaren. Probleem is dan dat ik een stuk rommeliger en minder georganiseerd ga worden.
- Het is in feite een stuk minder veilig. Er zijn dan wel beveiligingscamera's bij elke ingang en er loopt beveiliging rond, elke student hier kan daar naar boven. Ze kunnen de keuken in.. en als je je deur niet op slot doet kunnen ze er dus ook in. In mijn huidige flat is het zo dat je je Student ID card nodig hebt om je flat überhaupt in te komen... en vervolgens met je sleutel je deur open moet maken. De deur valt hier ook automatisch in het slot, dat is in het hoofdgebouw niet het geval; en aangezien ik dit automatische systeem nu gewend ben.........
- Jos gaat verhuizen omdat hij merkt dat zijn accent slechter wordt daar doordat ie altijd met de Erasmus studenten optrekt. Hij wil in een flat met Britse mensen wonen zodat zijn accent weer normaal wordt/verbetert.

Waar het in feite op neerkomt is: kies ik voor vrienden en gezelligheid, of kies ik voor veel ruimte en netheid.

WAT MOET IK DOEN!?!?!?!?! HELP ME!?!?!

Ik moet namelijk morgen de beslissing al maken, want iedereen in die flat weet het al. Ook Damien. Op die manier komt Victor het ook snel te weten en ik weet dat hij ook graag naar het hoofdgebouw wil. Wel grappig dat de reactie van Eugenia, Lisa en Mai meteen 'NEEE NIET VICTOR!' was, aangezien ze vinden dat er al te veel Franse mensen rondlopen. Best asociaal af en toe, want zij spreken onderling altijd Frans. Best onbeschoft als er andere mensen bij zijn... Eugenia, Lisa en ik spreken altijd Engels, maar zodra de Franse mensen binnen komen en zij alleen maar in het Frans lullen dan spreken wij ook gewoon Duits met elkaar. Weten zij ook eens hoe het voelt... maar goed. Reacties m.b.t. mijn keuze zijn welkom! Want ik ben zelf hopeloos en ik vind het zooooooooooooo moeilijk om een beslissing te nemen! Please! Help me! :(

Aangezien er ook alweer een week voorbij is hiero, zal ik ook maar eens wat vertellen over afgelopen week. Afgelopen week was niet ZO bijzonder.

Maandag de 14de was iedereen alweer terug van Londen, dus ik ben eerst met Mai naar de ASDA geweest, en toen we terug waren rond een uur of 3 heb ik gezellig met de meiden bijgekletst. Het weekendje Londen scheen super vet te zijn geweest. Terwijl Mai en ik naar de ASDA waren, waren Eugenia en Lisa (en Kévin) met Jos mee naar de Sainsbury's om flink wat inkopen te doen. Tegen de tijd dat ze terug kwamen zeiden ze al dat ze vandaag iets Duits wilden klaarmaken, en dat ze ook al met mij rekening hadden gehouden om mee te eten. Ze hadden kippen drumsticks gekocht, en Lisa zou die dan in de oven doen met 1 of andere speciale eigen geïmproviseerde marinade. Eugenia's taak was om een pasta salade in elkaar te fixen. Het recept: fussili pasta + mayonaise gemixt met het sap van augurken en peper + fijngesneden augurk + maïs [en dan koelen in de koelkast!]. Ik dacht eerst... oh jee, ik heb dat eerder gehad en ik vond dat destijds helemaal niks! Maar ja, ze hadden rekening met me gehouden en het is een stuk gezelliger om met hun te eten, dus deed ik het. Ik vond het echt SUPER lekker! :) Het smaakte goed en ik ga het thuis ook zeker een keer maken voor m'n mams en Wesley, jaja breurke: je moet toch maar eens wat meer leren eten! Misschien neem ik ooit nog wel eens de moeite om het hier voor mezelf te maken. Wie weet! Ik begin het koken al aardig onder de knie te krijgen hiero; ik moet er alleen nog even op letten dat het allemaal ook tegelijk klaar is. Zoals ik al zei.... ik begin ineens veel meer verschillende dingen te eten hier.

Dinsdag de 15de had ik een tutorial voor Bilingualism. In mijn vorige blog had ik al vermeld dat ik een outline voor mijn essay moest schrijven, maar ik snapte er niks van en ik wist niet zo goed wat ik ermee moest, dus heb ik alleen de introductie geschreven om te zien of ik goed op weg was. Toen ik dan dinsdagmiddag om 15:00 samen met Jane het werk doornam, zei ze dat het prima was, geen fouten en goed Engels. Ze vond dat de introductie helder was en dat ik er maar één klein detail aan hoefde te veranderen: de formulering van één zin. Ik had namelijk gezegd dat het 'niet zal gebeuren', maar de correcte formulering moest zijn 'het zal WAARSCHIJNLIJK niet gebeuren'. Verder was het goed en zei ze dat ze speciaal voor mij binnenkort een extra tutorial wil doen voor het middenstuk van mijn essay. Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik niet meer zo goed weet wat ik die avond gedaan heb, waarschijnlijk bar? Ik weet het niet meer...

Woensdag is volgens mij ook niet ZO interessant geweest. Ik weet nog dat ik 's avonds in de bar kwam met het idee dat men uit wilde gaan, maar dit was niet het geval dus zijn we allemaal in de bar gebleven. Wat we gedaan hebben verder... Joost mag het weten. En nee ik kan de schuld niet aan alcohol toekennen dat mijn geheugen me in de steek laat.

Donderdag was het St. Patrick's Day. Ik had die ochtend les van 9 tot 11.30, en dat was onze laatste les over visual impairment. Volgende les doen we waarschijnlijk hearing impairment. De les was in ieder geval erg leuk, creatief en inspirerend. Ik heb ook erg veel materiaal gekregen wat erg behulpzaam is - ook voor de lessen in Nederland. Het ging vooral over inrichting in lokalen - allerlei checklisten.

Die middag ben ik met Mai, Nicolas en Benjamin naar Newport geweest om wat dingetjes te kopen, toen ik terug kwam heb ik met Lisa gekookt, en daarna maar mezelf klaargemaakt voor het St. Patrick's Day feest. Ik heb helemaal geen groene kleding of wat dan ook, dus groener dan een malachiet aan mijn ketting werd het niet! Ik bedacht me later die avond dan ook pas dat ik groene oogschaduw heb... maar daar was het toen al te laat voor. Het was wel gezellig met ons groepje, maar St. Patrick's Day wordt hier toch echt niet zo uitgebreid gevierd als in Ierland. Vind ik natuurlijk niet erg... want ik heb niks met Ierland of met St. Patrick's Day. Het heeft geen betekenis voor mij.... het heeft net zoveel betekenis voor mij als Koninginnedag in Nederland: helemaal niets. Oranje.. groen... het zal allemaal wel! Het feestje in de main hall was in ieder geval een beetje dood. Iedereen ging namelijk naar de bar omdat dat gratis was - het feestje kostte 3 pond. Op een gegeven moment was het ZO druk in de bar dat de president van de SU op een kruk klom om aan te kondigen dat het nu gratis was en dat het feest beter zou worden. Ergens tussendoor werd ik aangesproken door een gozer dat 'ie mij herkende van Bilingualism en Behaviour Management. Ik wist helemaal niet dat hij bij mij in de groep zat, maar ja. Ik zit altijd voorin en hij zit altijd achterin. Ik weet nu in ieder geval wie Chris is. Na het St. Patrick's Day feestje wilden we nog door feesten, dus had Jos voor 2 taxi's gebeld. Jos, Kira, Rachel en ik zijn in 1 taxi naar de stad gegaan.. en daar zagen we John, Sophie, Natalie, Chris, Joe en nog wat andere bekende gezichten van de uni. Eigenlijk zou Damien met ons mee gaan i.p.v. Rachel... maar zo'n 2 minuten voordat de taxi arriveerde kwam Victor naar beneden omdat hij hulp nodig had met studeren. Dus ging Rachel bij ons in de taxi. Toen wij eenmaal bij de Meze waren duurde het wel erg lang voordat de rest er was. Ik had Lisa ge-sms't om te vragen waar ze nu waren. Ik kreeg toen te horen dat ze niet meer kwamen omdat er iets mis was gegaan met de taxi's. Dikke vette bummer! Wat ook niet mee zat was dat Rachel ruzie kreeg met haar vriend, en dat we die de halve avond kwijt waren. We konden haar niet bereiken op haar mobiele telefoon omdat ze dus de hele tijd in gesprek was. We waren super bezorgd! Toen de club rond half 2 ging sluiten zijn we naar buiten gegaan en hebben we op Rachel gewacht. Daar kwam ze dan eindelijk... huilend en helemaal overstuur. Die hebben we dan maar effe getroost en toen kwam Damien eraan in de taxi. Die was dus blijkbaar klaar met Victor helpen... heeft ie 7 pond kunnen betalen aan de chauffeur omdat ie in zn eentje was, en toen kon ie weer terug naar Caerleon. We waren tegen een uur of 2/2:15 weer terug op de campus in ieder geval. Het mooie was: Chris liet weten dat er tutorials waren op de vrijdag, en dat we dus geen les zouden hebben. Die docent heeft mij nog niks laten weten over helemaal NIETS, dus ik wist van niks en ik had geen idee van wat dan ook. Ik hoop haar vrijdag in ieder geval te spreken, want ze reageert niet op haar e-mail :-/.

Afgelopen vrijdag was dan ook een uitslaap dagje voor mij.Helaas heb ik wel een beetje te veel geslapen: ik werd om half 7 's avonds een keer wakker. Ik schaam me diep.... ik ben dan ook meteen gaan douchen, heb niks meer gegeten en ben toen naar het Internationale Studenten Feest gegaan. We hadden van tevoren in de grote keuken in het hoofdgebouw afgesproken om daar met zn allen van tevoren wat te gaan drinken/snacken. Het internationale studenten feest was best saai. Er waren ontzettend veel studenten, maar hier komt het: 90% in de zaal kwam uit India. NIET NORMAAL! Ik wist niet dat er zo veel studenten uit India waren hier... het was echt raar... de DJ had helaas ook de muziek grotendeels op hun smaak aangepast :( We zijn toen ook met een grote groep uit gegaan rond een uur of 1. Er was wat gekloot met taxi's en het bellen en weet ik het. Uiteindelijk was het wel gezellig en zijn we naar Revolutions gegaan. De club sloot om 3 uur 's nachts, dus toen zijn we weer terug naar Caerleon gegaan en zijn we nog effe naar de keuken geweest. Eugenia had een vriendin uit Duitsland over voor een logeerpartij, dus die vond het ook gezellig... connecties connecties! :) Rond een uur of 2/2.15 in de nacht waren we Victor en Damien trouwens kwijt geraakt. John besloot om Damien te sms'en om te vragen waar hij was. Effe later kwam hij de keuken in in zijn 'slaap outfit' (zo zal ik het maar noemen). Wat bleek: die 2 waren naar de McDonald's gegaan! Als ik dat had geweten was ik mee gegaan... ik had zoooo'n ontzettende honger! Het was de eerste keer dat ik hier helemaal niet fatsoenlijk gegeten heb. Doe ik nooit meer!
We hebben toen nog een tijdje in de keuken rondgehangen, en rond 4:30 was ik terug op mijn kamer. Ik wilde de hele nacht opblijven, omdat ik niet moe was en omdat ik anders zaterdag mijn dag zou verspillen aan slaap. Ik had dus mijn laptop aangezet.. en toen ik op facebook kwam sprak Kira mij aan. Ik was namelijk rond 4.30 met Kira en John vertrokken. Kira woont in D-block, dus dat is de andere kant op bij de uitgang van het hoofdgebouw. John woont in Queen Guinevere block, en ik woon in Llantarnum, dus dat zit heel dicht bij elkaar. Zoals ik zei: Kira sprak mij aan. Ze was helemaal in paniek.. ze was namelijk aangevallen door een man en die had geprobeerd om haar tas te stelen.. effe later sprak ook John mij aan om te zeggen dat Kira helemaal in paniek was en aan het huilen was.. dus ik meteen bezorgd en ik stond erop dat ik naar D-block zou komen en dat we samen naar de beveiliging konden gaan. Het nadeel was.. ik had mijn pyjama al wel aan, dus mijn eerste reactie was: ik trek mijn laarzen eroverheen, jas aan, en dan beveiliging bellen vanaf mijn gebouw zodat ik met hun mee zou kunnen lopen naar D-block. Ik zou dan alleen meegaan voor Kira, want ja, die was in paniek. Ik zag dat er toen weer iets op facebook aan het knipperen was, en toen ik naar het gesprek met John keek kwam ik erachter dat het 1 grote prank was. Een grap. Volgens John was ze namelijk aangevallen door een schaap, en daarna door een ongeïdentificeerd dier. Grappig.... niet dus. Ik was erg boos en ik heb ook gezegd dat ik dat soort dingen totaal niet grappig vind. Daar maak je gewoon geen grapjes over, want als er de volgende keer echt iets is dan geloof ik ze misschien niet. Ik heb het ze natuurlijk wel vergeven, maar het is gewoon geen leuke grap.

Zaterdag was niet super bijzonder. Ik ben rond 11 uur toch maar even gaan slapen, en rond 1 uur werd ik weer wakker. Ik heb toen via Skype met Kira afgesproken om even Newport in te gaan om wat boodschappen te doen. Ook heb ik die middag mijn allereerste aankoop gedaan bij de Starbucks. Iedereen beweert dat het daar zo goed is... dus ik dacht: laat ik de warme chocolademelk maar eens proberen. Eerlijk gezegd... vind ik het geen drol aan. Doe mij maar een warme chocolademelk van lunchroom Ronalda! Of een eigen gemaakte van thuis! Veeeeeel beter! We zijn daarna maar naar de ASDA gegaan, want Kira was daar nog nooit geweest en zij wilde ook wel eens een keer iets anders proberen dan Lidl voedsel. Bij de ASDA heb ik dan ook Nederlandse kaas gevonden! GEEN CHEDDAR! YES YES YES! Haha ik natuurlijk helemaal blij. Toen ik die middag ook terug kwam (rond 4) had ik nog niet echt zin in avondeten, maar ik had geen lunch gehad dus besloot ik om toast te maken. Toen ik een keuze voor beleg moest maken koos ik voor aardbeienjam en.. jawel: Nederlandse kaas. YUMM! Ik ben er verslaafd aan. Toast + aardbeienjam + kaas is vanaf zaterdag in ieder geval elke dag mijn ontbijt + lunch geweest.

Die avond besloot ik rond 9 uur maar aan het avondeten te gaan. Ik wilde mijn tortellini's opeten, maar ik vind die dingen echt niet lekker, dus ik had ze na een paar hapjes al weggegooid en toen werd mijn avondeten: jawel, toast met jam en kaas. Toen ik dat op had heb ik de afwas gedaan en ben ik rond 22:15 naar het hoofdgebouw gegaan. Ik moest namelijk rond 22:30 bij Mai zijn, want het idee was om uit te gaan. Toen ik voorbij het restaurantje was kwam ik bij de lounge room aan, en daar zat een flink aantal studenten. O.a. Jos en Kira met hun laptops. Blijkbaar hadden ze daar al vanaf 5/6uur zitten wachten op mij. Gekke kinders! Lol... ze hadden een kaartje voor me geschreven met wat inside jokes, en met daarop of ik het ze wilde vergeven. Ze hadden ook een tekening gemaakt van 3 gezichtjes. Eén daarvan moest mij voorstellen, en de andere 2 Kira en John. Het was in ieder geval erg grappig en ik bewaar het ook zeker voor de herinneringendoos. Dat niet alleen... Kira had ook chocolaatjes voor me gekocht. Erg lief en het had niet gehoeven.. maar zij (Kira en John) wilden dit per se doen omdat ze zich schuldig voelden over hun grap van de nacht ervoor.

Zondag werd ik helaas veel te vroeg wakker: 7.15. Voor een zondag is dat toch veel te vroeg of niet dan? Wat mij betreft wel... Ik heb die ochtend maar even wat afleveringen van X-Factor gekeken om te zien wat ik allemaal gemist heb (heb het namelijk voor het laatst gezien ergens in begin februari). Goede kandidaten dit seizoen! I am impressed! Ik ben nog maar bij aflevering 6, dus ik wil geen nieuws over de afvallers of mensen die doorgaan! Please!
De ochtend was erg zonnig.. de middag was helaas bewolkt. Erg jammer, want het plan was om die middag te gaan picknicken bij het oude romeinse amphi theater. Ik vond het ontzettend mooi daar! De volgende keer ga ik ook zeker veel foto's maken - vooral als het zonnig is. Het romeinse amphi theater is trouwens die plek die je op het plaatje bovenaan mijn website ziet. Ontzettend mooie plek. Rond een uur of half 6/6 uur zijn we terug gegaan naar de campus, en daar heb ik Alex, Benjamin en Nicolas mijn kamer laten zien. Nicolas woont namelijk in standaard accommodatie en was nieuwsgierig naar ensuite. Alex woont bij een hospita in Newport ergens, en Benjamin zit in R-block, maar dat is ook totaal anders dan L-block. Ze waren in ieder geval alle 3 onder de indruk van mijn keuken en mijn kamer. Ik vind het leuk als mensen jaloers zijn op mijn kamer................... maar ik weet echt niet of ik dit wil opgeven voor het hoofdgebouw, dus please mensen! laat weten wat jij zou doen... vrienden of kamer?

Maandag 21 maart was eigenlijk niet zo'n bijzondere dag. Ik werd rond 8uur wakker en had om 9 uur les: Welsh. Ik heb een reader gekregen, maar helaas zijn ze al aan het eind. De docent stelde wel voor dat ik het eens moest doornemen voor mezelf en er eventueel een soort zelfstudie hobby van kan maken. Dan zou ik tijdens de gevorderde groep langs kunnen komen om met die studenten te oefenen. Ik weet nog niet of ik het ga doen, want het is op de donderdag van 16:00 - 18:00, en ik heb dan ook badminton training met de club hier!

Welsh was in ieder geval erg interessant en ik heb al veel geleerd over de uitspraak en wat kleine grammatica regels.
- je hebt net zoals in het Nederlands mannelijke, vrouwelijke en onzijdige woorden. Het Engels heeft dit niet... Welsh wel.
- ti = informeel/enkelvoud, chi = formeel/meervoud

We hebben voornamelijk geoefend met woorden en phrases gerelateerd aan onderwerpen over familie en (huis)dieren. Welsh lijkt af en toe zelfs op het Nederlands.
Zie voorbeeld:
Nederlands: konijn
Duits: Kaninchen
Welsh: cwningen (spreek uit: kuningen)
Engels: rabbit

Natuurlijk heb ik vorig jaar opgelet bij linguistics en weet ik dat het allemaal met de afkomst van de talen te maken heeft, maar ik vind Welsh erg interessant en het is een uitdaging! Op een gegeven moment vroeg de docent of ik samen met 2 andere meiden een dialoogje wilde oefenen, en dit ging tot mijn verbazing, en al helemaal die van de docent, ERG goed. Ik had de uitspraak van de meeste woorden al onder de knie. Ik had geen idee wat de helft betekende, maar ik kon het wel een beetje raden/afleiden uit de tekst. Na de les ben ik terug naar mijn kamer gegaan, en rond een uur of 1 ben ik naar het hoofdgebouw gegaan met 2 broodjes, Nederlandse kaas en plakjes ham. Ik heb kleine pistoletjes ham/kaas gemaakt voor in de oven: yum! Toen ik weer terug op mijn kamer was heb ik wat werk op de laptop gedaan en ben ik maar even op bed gaan liggen. Ik heb toen van 3 uur 's middags - half 8 's avonds geslapen: OEPS! Alweer... maarja maakt niet uit: ik had geen plannen voor die middag. Ik ben toen rond half 9 rustig begonnen met 'koken': gebakken aardappelpartjes, een sausage en witte bonen in tomatensaus! De witte bonen kwamen overigens uit Nederland.. Lang leve het reizen per auto! :)

Rond half 10 's avonds was ik in de bar, en daar kreeg ik het nieuws van Jos te horen. Mijn eerste reactie: NAAR BOVEN RENNEN om Mai, Eugenia en Lisa te vertellen dat ik daar misschien zou komen te wonen. De meiden waren natuurlijk dolblij, net als mij, maar toen kwam ik tot de conclusie dat de kamers een stuk kleiner zijn en dat er soms ook wel te veel mensen zijn. Voor de voor- en nadelen verwijs ik je terug naar het begin van deze blog. Ik ben verdorie al 2 uur lang aan het typen!

Anyway... ik ben rond half 12 weer even naar de bar gegaan en 10 minuten later was ik weer op de kamer van Mai. Daar heb ik haar even geholpen met haar Engelse uitspraak voor haar mondelinge toets, en daarna hoorden we de jongens terug komen van de bar. We zijn toen even naar de keuken gegaan. Toen Damien effe later binnen kwam vroegen we waarom hij zich om middernacht had geschoren, en we waren effe vergeten dat hij morgen zijn eerste werkdag heeft bij het Hilton hotel in Cardiff. Haha ik ben benieuwd of hij morgenochtend weet hoe hij een stropdas moet doen! De vorige keer wist 'ie het namelijk niet! Loser.. :P Haha nouja, ik weet het ook niet maar of dat zo erg is..?

We hebben toen nog even in de keuken gezeten en Benjamin en Phil hebben nog even op de ukulele van Benjamin gespeeld. Ik vond het echt super vet toen Benjamin 'Scar Tissue' van de RHCP begon te spelen! :D ...en ik ben erachter gekomen dat er een muzieklokaal is in dit gebouw! Ga ik binnenkort maar eens opzoeken dan. Rond half 2 ben ik weer met Mai naar d'r kamer gegaan, en rond kwart over 2/half 3 vertrokken. Onderweg naar mijn flat kwam ik één van de mannen van beveiliging/receptie tegen. Het personeel is hier zo vriendelijk! Heb nog even met hem staan kletsen daar bij de trap.. heb hem gevraagd wat hij zou doen en hij zei dat ie liever bij vrienden zat, dan dat de kamer belangrijk voor hem was. Maar ik weet het echt niet... :-/ we hebben echt over vanalles en nogwat gekletst, en uiteindelijk hebben we het gesprek gestopt omdat hij teruggeroepen werd naar de receptie. Wel grappig. Toen de man bij receptie uitgesproken was (via walkie-talkie) zei die gozer van beveiliging dat het een soort Hitler was wat betreft het controleren van de locaties van de andere beveiligingsmensen. Wel grappig.. heb over vanalles en nogwat gesproken. Ook over Nederland en het studentenleven daar. Hij vond mijn Engels super goed en dat het waarschijnlijk ook met intelligentie te maken had.. hij zei dat ik veel woorden gebruik waarvan hij denkt dat de Britse meiden het niet eens zullen kennen! Haha! Maar ja, hij is half Engels, half Schots, en kon wel met hem lachen.. hij maakt die Britse meiden ook belachelijk wat betreft intelligentie/kledingstijl en weet ik veel wat. Hij doet in feite hetzelfde als wat ik met mijn vrienden in de bar doe: uitlachen. We hebben toch ruim een uur staan kletsen, want ik was rond half 4 pas terug op mijn kamer!

Oftewel ik ben 2 uur en zo'n 15 minuten bezig geweest om deze blog te typen. Wat een tekst.. ik hoop dat jullie genoten hebben van jullie koffie/thee en ik hoop niet dat het koud geworden is.

Please answer wat jij zou doen: zou je in een super kamer blijven waarj e veel ruimte hebt, ook keuken, en waar je niet zo sociaal kan zijn met flatgenoten (die immers van vrijdag-zondag nooit in het gebouw zijn en die je doordeweeks ook nooit ziet ivm stage) die op zich wel aardig zijn maar je nooit ziet omdat je er niet mee omgaat. Of kies je dus voor je vrienden, vriendinnen, gezelligheid, maar crappy keuken, crappy kamer en weet ik veel wat.

Het feit dat je niet naar buiten hoeft heeft zo zijn voor- en nadelen.
Voordelen: geen jas meenemen, je kunt zelfs in je pyjama naar al die dingen binnen de school als je wilt..
Nadelen: ik zie geen natuur, en ik vind de ligging van mijn gebouw wel mooi met mijn prachtige uitzicht vanuit de keuken op de Welshe natuur.

Dat is het dan weer voor nu... ik zal het de volgende keer korter houden. Misschien schrijf ik mijn volgende blog wel binnen een week.... who knows!

Nog even een handig zinnetje in het Welsh:

Nederlands: Sorry, maar ik moet gaan, doei!
Engels: I'm sorry, but I've got to go, Bye!
Welsh: Mae'n flin da fi ond mae'n rhaid i fi fynd. Hwyl!

Dus bij deze zeg ik:

Tot blogs, veel liefs.. en
HWYL!!!! (spreek uit: hoil!)

xx Cilla

  • 22 Maart 2011 - 07:11

    Mams :

    je moet zelf weten wat je doet ik kan dat niet beslissen maar huiswerk maken is ook belangrijk plaats van afgeleid worden zo als je zegt en er komt niks van verslagen maken van ik zou mooi blijven waar ik ben je moet het ook zelf beslissen groeten mam

  • 22 Maart 2011 - 07:40

    Anita:

    Hoi Cilla. Je moet het zelf weten, maar ik wist het wel. Gezelligheid is ook belangrijk, maar die kun je opzoeken. Als je last krijgt van geluidsoverlast kun je niet lekker studeren en slapen, wat weer ten koste gaat van je studie. Dus ik zou lekker blijven zitten waar je zit. Alles is daar perfect, behalve dat je niet bij je vrienden zit. Maar een lekkere wandeling is ook niet mis.
    Hopende dat je hier ook maar iets aan hebt. Groetjes en een dikke knuffel van ons allen.XXX

  • 22 Maart 2011 - 09:57

    Misha:

    Ik zou sowieso voor je ouder kamer gaan. Ik bedoel, ondanks dat het daar gezelliger is, je zit daar voor je studie. Ik ken het snelle afgeleid zijn en ik weet dan dat je studie er zwaar onder gaat leiden. Verder, kan je acent slechter worden, net als bij Jos, waardoor je dus uiteindelijk nog meer eronder lijdt.. Dan kan je, vind ik, toch maar af en toe beter een jas aantrekken, of een middag doorleren/bloggen i.p.v. de gezelligheid opzoeken. Ga je er ook meteen qua studie op vooruit.

    Maarja, good luck met je beslissing, en we lezen het wrs wel in je volgende blog=]

  • 22 Maart 2011 - 13:32

    Boris:

    Ten eerste, NON-DE-KNETTER wat schrijf jij lange blogs... Dat is echt niet normaal..

    Ten tweede, ik zou overgaan naar dat gebouw! Koop oordopjes ;), zet een muziekje op! Hoe simpel kan het leven zijn ;)

    Succes!
    Xx

  • 22 Maart 2011 - 15:30

    Priscilla:

    Haha dat is het 'm juist! Iedereen heeft het maar over die studie.. maar zoveel hoef ik hier niet te doen ^^. Het zijn alleen maar 3 essay'tjes en 2 presentaties. En dat is pas in mei. Hm.... I'm clueless, maar zoals het er nu naar uit ziet blijf ik op deze kamer omdat ik deze kamer eigenlijk wel 100x beter vind dan die van Jos. En de keuken al helemaal.

  • 22 Maart 2011 - 18:06

    Wesley Aalbers :

    hoi priscilla
    je moet het heele maal zelf weten als jij maar goed kunt studeren priscilla
    tot in jou volgende blogs
    xxx wess

  • 25 Maart 2011 - 16:24

    Renate,naomi ,tessa:

    Hoi

    Wat beleef je veel zeg geen 1 dag is hetzelfde maar erg leuk om te lezen dat je prima de tijd door komt.
    Nou ik wacht weer met veel plezier op je volgende blog.
    Je kan het heel goed neerzetten wat je allemaal meemaakt.
    Gr. Renate

  • 07 April 2011 - 11:11

    Jan Linders:

    Hi Priscilla,

    Sorry, too late to advise you on your 'switching rooms' problem. I'll find out what you decided in the next 'instalment'!
    So you've got a talent for 'Welsh'?! Lucky you!

    greetz, (hwyl?)
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 41058

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: