Oh boy, oh boy, oh boy! - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu Oh boy, oh boy, oh boy! - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Priscilla Aalbers - WaarBenJij.nu

Oh boy, oh boy, oh boy!

Door: Priscilla Aalbers

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 Januari 2011 | Nederland, Doesburg

Wat vliegt de tijd voorbij! Eerst is duurt het nog 100 dagen, en vervolgens staat er alweer 30 op de telling! Er moet nog vanalles geregeld worden, en dat moet allemaal binnen een maand gebeuren. Maar zoals één van mijn docenten zou zeggen: everything comes good!

In mijn laatste blog vertelde ik dat er nog vanalles geregeld moest worden wat betreft accommodatie, en dat we nog niks hadden gehoord over goedkeuring van onze aanmelding. Vorige week kwam dan toch dat verlossende mailtje binnen. We waren aangenomen, maar moesten wel zo spoedig mogelijk contact opnemen met het accommodation office, want ja, wie het eerst komt wie het eerst maalt! Zo gezegd zo gedaan. Diezelfde dag hadden we een mailtje verstuurd, en nog geen 10 minuten daarna hadden we al reactie terug met al het papierwerk wat we moesten inleveren en door moesten nemen! Seriously, WAT een papierwerk!

De keuze “En Suite room” of “Standard room” was niet moeilijk. De En Suite room mag dan wel wat duurder zijn, maar dan deel je de badkamer met maar 1 andere persoon, en deel je de keuken met maximaal 4 personen. Bij de standaard kamers deel je de badkamer en keuken met zo’n 20-25 andere personen. Uiteindelijk verschilt het in kosten ook niet zo veel, want op de UWN hebben we een ‘early payment day’ en een ‘final payment day’; betalen wij alles voor ‘early payment day’, dan krijgen we een flinke korting! Ik ben nu (flink afgerond naar boven) zo’n 1600 pond kwijt voor een En Suite kamer, en als ik een standaard kamer krijg, dan ben ik zo’n 1300 pond kwijt. De borg van 200 pond heb ik gister overgemaakt, dus nu is het wachten op bevestiging.

Ook heb ik op de website van de UWN al wat onderzoek gedaan… en ik heb een pagina gevonden met foto’s van de huisjes! :) Het ziet er nog best goed uit, ik had het veel ‘kleiner’ verwacht. Maar ja, nu moet ik ook zeggen dat het op een foto een stuk groter kan lijken. Voor de fotopagina: http://www.newport.ac.uk/study/studentlife/studentservices/accommodation/AccommodationOptions/Pages/ImageGallery.aspx . Als je op een foto klikt kun je gewoon verder klikken in die slideshow. Er staat dan ook per foto aangegeven wat dit is (sommige onderdelen zijn algemeen, en sommige foto’s laten het verschil tussen standaard en “En Suite” zien.

Wat moet er nou nog allemaal gebeuren? Pfoe, best nog veel volgens mij… ik moet sowieso een lijst gaan opstellen met dingen die ik MOET mee nemen, en dingen die ik WIL meenemen. Er moet nog een boottocht geboekt worden, ik moet nog de overige verzekeringen afsluiten, even achter mijn European Insurance card aan gaan, en een credit card aanvragen. Oh en natuurlijk niet te vergeten: uitwonende beurs aanvragen! Oftewel: verzekeringen, geldzaken, en een paklijst. En stiekem zal ik dan ook maar verklappen dat ik helemaaaaal niet kan koken! Maar, zoals al eerder vermeld: everything comes good!

Ik volg alle blogs van mijn medestudenten, en door alle enthousiaste blogs/tweets/facebook updates krijg ik alleen maar meer zin in die buitenlandstage! Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe altijd tegenop heb gezien; al die zelfstandigheid die ineens binnen komt vallen… geldzaken… ’t is me wat! Maar ook al heb ik er ontzettend veel zin in gekregen, ik moet wel de mensen hier achterlaten. Al m’n vrienden hier, m’n vriend, de familie en de hond... Bah… vier maanden slecht contact. Ik kan daar eigenlijk heel slecht tegen, dus ik hoop maar dat dat goed gaat komen!

De vertrekdatum is overigens nog niet zeker, maar we gaan in de week van 14 februari die kant op. Onze kamers komen pas 19 februari vrij, dus tot die tijd zouden we eventueel ergens anders moeten overnachten.

Mijn eerstvolgende blog zal waarschijnlijk vlak voor vertrek zijn, of kort na aankomst in het mooie Wales! :)

  • 14 Januari 2011 - 11:38

    Mike Van Veen:

    Komt goed hoor schatje! ;)
    Ik ga nu de foto's van de kamers even bekijken.

  • 14 Januari 2011 - 13:10

    Marijn:

    Oeh spannend !! :D Maar het komt inderdaad allemaal goed ;) Gaaf hoor, die accommodatie! En dat het dan wat prijzig is.. tsjah,. dat is een keus inderdaad!! Ik hoop dat je een fijne reis zult hebben! en als je daar eenmaal een beetje gewend bent,,: Ik sta te popelen om langs te komen!!!! ;)

  • 14 Januari 2011 - 15:24

    Hanneke:

    Nou die kamers zien er prima uit, hoor.
    Ik wens je heel veel plezier met alle voorbereidingen, leuk dat we t zo een beetje kunnen volgen en met je meeleven. Veel liefs, Hanneke

  • 14 Januari 2011 - 17:43

    Priscilla:

    Hi! :) Ja ik heb er echt super veel zin in! :D

    @ Marijn: Kom gezellig langs! :D wil Birmingham ook wel eens zien :P haha en heeft Ali al een meid gespot waar die nu niet meer over ophoudt? :P

    Hier trouwens een update: Jos en ik hebben de boot geboekt! We varen op 18 februari om 22:15 weg uit Rotterdam, en we hopen 19 februari tegen 12 uur 's middags aan te komen op de UWN :)

  • 21 Januari 2011 - 10:18

    Piet Hoogeveen:

    Have a great time overseas!
    Don't hesitate to keep us posted!
    PietH
    By the way, nice that my saying ("everything comes good!") still works. It's not the correctness of the grammar, but the faith you have. Right?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Priscilla

Actief sinds 25 Okt. 2010
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 41069

Voorgaande reizen:

26 Juli 2011 - 04 Augustus 2011

Back to Cymru

18 Februari 2011 - 08 Juni 2011

Minor abroad: Cillaa going Cymru!

Landen bezocht: